ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش وزارت خارجه آمریکا به دستگیری مدل‌ها در ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده به اخبار مربوط به بازداشت‌ مدل‌های ایرانی فعال در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» واکنش نشان داده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده به اخبار مربوط به بازداشت‌ مدل‌های ایرانی فعال در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» واکنش نشان داده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ۲۷ اردیبهشت‌ماه در پاسخ به پرسشی درباره این وقایع گفته که گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌ها را دیده است و در صورت صحت گزارش‌ها واشینگتن از موضوع نگران خواهد شد.

پیش تر در روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه، مرکز جرایم سازمان یافته سپاه پاسداران اعلام کرده بود که ۱۷۰ نفر از اداره‌کنندگان صفحه‌های مدلینگ در اینستاگرام را شناسایی کرده و برای ۲۹ نفر از آنها «پرونده قضایی» تشکیل داده است. این مرکز اعلام کرده بود که هشت نفر را بازداشت و بقیه را احضار کرده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران هم یک شنبه ۲۶ اردیبهشت گفت که دادسراهای ایران آمادگی دارند که در مبارزه با آنچه «ابتذال در فضای مجازی» خوانده می‌شود، «حمایت‌های قضایی جدی را به عمل آورند.»

دادستان تهران گفت که سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای در دو سال گذشته برای «آرایشگاه‌ها و مزون‌های مرتبط با مدلینگ» دو پرونده با نام‌های «عنکبوت یک و دو» باز کرده و حدود ۵۰ آرایشگاه، ۵۰ مزون و ۵۰ آتلیه عکاسی زیر شاخه اطلاعاتی و قضایی درآمده است.

او اضافه کرد که در این رابطه دستگیری‌های انجام شده و صفحه‌هایی در فیس بوک و تلگرام بسته شده‌اند.

دولت آبادی همچنین گفته بود: «می‌توانیم ادعا کنیم که حداقل با ضرباتی که صفحات مختلف خورده‌اند آنها به همین راحتی نمی توانند فعالیت کنند چرا که اشراف نظارت در صفحات اینستاگرام و فیسبوک وجود دارد.»

در همین زمینه صدا و سیمای ایران روز یک‌شنبه فیلمی از سخنان الهام عرب، یک مدل ایرانی را پخش کرد که پیش‌تر در تلویزیون ایران به عنوان مهمان برنامه «ماه عسل» حاضر شده بود.

مرکز جرایم سازمان‌یافته در اطلاعیه خود همچنین به «برخورد با مدیران چند صفحه فعال در زمینه تبلیغات اینترنتی در شبکه‌های ارتباطی خارجی» و «حضور و رفت و آمد قابل توجه برخی عناصر در کشورهای همسایه و غربی» اشاره کرده و از انجام عملیات برون‌مرزی چندمرحله‌ای برای اشراف و برخورد قاطع با این شبکه‌ها خبر داده است که قرار است مستندات تصویری آن در آینده منتشر شود.

همچنین این مرکز می‌گوید که در اقدامات خود موفق به شناسایی «سرپل‌های خارجی و مدیریت جریان داخلی این پروژه» شده و به «مجموعه تفصیلی از ارتباطات بین‌المللی فعالان داخلی مدلینگ با موسسات فعال و سازمان‌های مردم نهاد با پوشش فرهنگی در سطح بین‌المللی» دست یافته است.

در واکنش به این اتفاقات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته که «اگر این گزارش‌ها درست باشند، ما از چنین دستگیری‌هایی نگران خواهیم شد. ما از مقامات ایران می‌خواهیم به حقوق شهروندان خود برای بیان آزادانه عقایدشان در فضای مجازی یا خارج از فضای مجازی احترام بگذارند.»

کربی گفته که آمریکا از آزادی بیان و آزادی اطلاعات در سراسر جهان حمایت می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.