ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابطال انتخابات بندرلنگه، بازشماری آرا در تبریز

آرای کاندیدای مورد حمایت اصلاح‌طلبان در بندرلنگه باطل شد. سخنگوی هیئت نظارت می‌گوید نتیجه انتخابات اهر و هریس نیز بررسی می‌شود و جابجایی دو منتخب تبریز قطعی است.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ایران از ابطال انتخابات حوزه انتخابیه بندر لنگه خبر داد و گفت که آرای حوزه انتخابیه تبریز بازشماری می‌شود.

شورای نگهبان نتیجه انتخابات بندر لنگه را باطل و اعلام کرد که آراء حوزه‌های تبریز و اهر بازشماری خواهد شد.

شورای نگهبان مانع حضور دو نامزد پیروز مورد حمایت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در مجلس دهم شد. این نهاد که پیش از این مینو خالقی منتخب سوم اصفهان را پس از اعلام نتیجه انتخابات «رد صلاحیت» کرده بود، به ابطال انتخابات بندر لنگه رای داد تا خالد زمزم‌نژاد هم از راه‌یابی به مجلس باز بماند.

سیامک ره‌پیک سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات چهارشنبه ۲۹ اسفند گفت که صحت انتخابات در حوزه انتخابیه بندر لنگه، بستک و پارسیان «تائید نشد».

او «مخدوش بودن روند برگزاری انتخابات» و «اثبات تخلف‌های صورت گرفته» را دلیل ابطال نتیجه انتخابات اعلام کرد و گفت که نماینده این حوزه در انتخابات میان‌دوره‌ای تعیین خواهد شد.

بر اساس اظهارات معاون اجرایی شورای نگهبان، خالد زمزم‌نژاد نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت از راه‌یابی به مجلس شورای اسلامی بازماند.

ره‌پیک همچنین از اعزام هیات ویژه بازرسان برای بررسی نتیجه انتخابات حوزه انتخابیه اهر و هریس خبر داد. در این حوزه انتخابیه نیز بیت‌الله عبدالهی از «فهرست امید» اکثریت آراء را کسب کرده بود. به گفته ره‌پیک نتیجه نهایی این حوزه پس از گزارش بازرسان و پیش از آغاز به کار مجلس دهم اعلام خواهد شد.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین اعلام کرد که آرای حوزه انتخابیه تبریز نیاز به بازشماری دارد. او گفت که «با توجه به تعداد صندوق‌های موجود ممکن است اعلام نتیجه حوزه انتخابیه تبریز طول بکشد»

در همین زمینه، خبرگزاری مهر صبح چهارشنبه به نقل از یک منبع مطلع که نامش فاش نشد، گزارش کرد که بازشماری آراء در تبریز به پایان رسیده و «جابجایی دو منتخب در این حوزه قطعی است.»

این خبرگزاری مدعی شد که در بازشماری صورت گرفته محمد اسماعیل سعیدی نماینده فعلی تبریز در مجلس با ۴۰۰ رأی از علیرضا منادی پیشی گرفته است. پیش از این علیرضا منادی، نامزد مورد حمایت اصولگرایان با ۱۰۶ رأی به عنوان منتخب چهارم تبریز معرفی شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.