ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شلاق و حبس؛ احکام قضایی حیوان‌آزاری در ایران

در ایران اگرچه حیوان‌آزاری هنوز جرم‌انگاری نشده است اما در پی حساسیت افکار عموم و واکنش‌های حیوان‌دوستان، دستگاه‌ قضایی بر مبنای قواعد فقهی و قوانین کیفری برخورد قضایی با متهمان حیوان‌آزاری را تشدید کرده‌اند.

در ایران برخورد قضایی با متهمان حیوان آزاری تشدید شده است. در آخرین نمونه متهم پرونده سگ‌آزاری در آستارا به دو ماه حبس محکوم شد.

عامل شکنجه سگی در استان گلستان به ۷۴ ضربه شلاق و ۲۷۰ ساعت کار «افتخاری» در محیط زیست محکوم شد

در هفته گذشته تصاویر مربوط به این حیوان‌آزاری در بندر آستارا پس از انتشار در فضای مجازی با اعتراض بسیاری از حامیان حقوق حیوانات مواجه شده بود.

حیوان آزاری در ایران تا کنون جرم‌انگاری نشده و مبنای حکم حبس متهم به حیوان آزاری در آستارا ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی در ارتباط با "تظاهر به عمل حرام در انظار عمومی" است.

با این حال فروردین ماه سال جاری محمد درویش، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست پس از انتشار فیلم شکنجه یک سگ در استان گلستان از تدوین لایحه «مقابله با حیوان آزاری» خبر داده بود.

در آن زمان انتشار فیلم سگ‌آزاری در شهرستان کلاله استان گلستان نیز واکنش‌ها و تجمعاتی را‌ به دنبال داشت تا بالاخره هفته گذشته عامل شکنجه آن سگ هم به ۷۴ ضربه شلاق و ۲۷۰ ساعت کار «افتخاری» در محیط زیست محکوم شد.

سیدجاوید آل‌داوود، رئیس انجمن حمایت از حیوانات ابراز می‌گوید با حضور سه دامپزشک در میان نمایندگان مجلس دهم، انتظار می‌رود که قانون حمایت از حیوانات و مقابله با حیوان آزاری در مجلس جدید به تصویب برسد.

پیشنهاد قانون «مقابله با حیوان آزاری» نخستین بار در مجلس ششم مطرح شده بود.

کفتارآزاری: قطع آلت تناسلی

از سوی دیگر روز گذشته خبرگزاری مهر از صدور حکم یک سال حبس و پرداخت جریمه نقدی برای عاملان کشتار یک کفتار در شهرستان نهاوند خبر داد.

عاملان کشتار یک کفتار در شهرستان نهاوند یک سال حکم گرفتند

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کفتار ماده بوده و نیمه پایینی بدن جانور قطع و جدا شده است.

بنابر این گزارش برخی از افراد شهرستان نهاوند واقع در استان همدان باور دارند که اندام تناسلی کفتار ماده موجب خوش شانسی می‌شود، به همین دلیل کفتارها را از بین برده و اندام تناسلی آنها را جدا نموده و نزد خود نگه می دارند.

کفتارها به جز در مناطق خزر و آذربایجان در بیشتر مناطق كوهستانی، استپی و بيابانی ایران حضور دارند.

بیشتر بخوانید
https://www.radiozamaneh.com/262360

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.