ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اتباع غیرایرانی در صورت ثبت‌نام فرزندانشان در مدرسه نباید اخراج شوند»

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور ایران گفت که ۴۸ هزار دانش‌ آموز مهاجر در سال ۹۴ در مدرسه‌های ایران ثبت نام کردند.

احمد محمدی‌فر، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران گفت که مهاجران و پناهندگانی که فرزندانشان را در مدرسه نام‌نویسی کرده‌اند با نشان دادن معرفی‌نامه تحصیلی آن‌ها به نیروی انتظامی «قطعاً نباید اخراج شوند».

عکس از آرشیو - شماری از دانش آموزان افغانستانی در مدارس ایران

محمدی‌فر، شنبه اول خرداد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفت که مصونیت آن دسته از اتباع غیرایرانی که فرزندان خود را در مدارس ثبت‌نام می‌کنند، یکی از مواردی است که در هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی مطرح شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران گفت که ۴۸ هزار دانش‌ آموز مهاجر در سال ۹۴ در مدرسه‌های ایران ثبت نام کردند.

او اقدامات ایران برای پناهندگان و مهاجران را «بی‌بدیل» خواند و «بیمه سلامت» و «تسهیل روند ثبت‌نام آن‌ها در دانشگاه‌ها» را از جمله این اقدامات برشمرد.

سازمان سنجش و آموزش ایران ۲۵ اردیبهشت با انتشار فهرستی از رشته‌های دانشگاهی که اتباع کشورهای خارجی نمی‌توانند در آن رشته‌ها تحصیل کنند، اعلام کرد که اقامت اتباع افغانستان در ۱۹ استان ایران ممنوع است.

در ایران نزدیک به سه میلیون تبعه افغانستانی زندگی می‌کنند که برای آن‌ها اجازه اقامت در تعداد محدودی از شهرهای ایران صادر می‌شود.  آن‌ها تنها اجازه دارند در شمار محدودی از مشاغل پرخطر کار کنند و از شرایط مناسب برای تحصیل در مقاطع ابتدایی و تحصیلات تکمیلی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.