ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران میادین میوه و تره‌بار تهران به «طرح دست‌چین میوه» اعتراض کردند

بر اساس طرح دست‌چین سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در هر غرفه نباید بیش از سه تن، یک متصدی غرفه، یک صندوق‌دار و یک کارگر فروشنده، مشغول به کار باشند.

شماری از غرفه‌داران و کارگران میادین میوه و تره‌بار تهران در اعتراض به طرح جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تجمع کردند. بر اساس این طرح که «طرح دست‌چین» نام دارد، تعداد شاغلان هر غرفه به سه تن کاهش می‌یابد.

تجمع شماری از غرفه‌داران و کارگران میادین میوه و تره‌بار تهران مقابل دفتر سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران- خانی‌آباد

خبرگزاری کار ایران، ایلنا خبر داد که این کارگران صبح شنبه اول خرداد دست از کار کشیدند و در مقابل دفتر سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران در منطقه خانی‌آباد تجمع کردند.

به دلیل تجمع شماری از غرفه‌داران و کارگران در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران، تعدادی از غرفه‌های عرضه محصولات کشاورزی نیز به حالت نیمه تعطیل درآمد.

سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در طرحی به نام «طرح دست‌چین» که در راستای «مشتری‌مداری» تنظیم شده، دستورالعملی صادر کرده است که بر اساس آن، در هر غرفه نباید بیش از سه تن، یک متصدی غرفه، یک صندوق‌دار و یک کارگر فروشنده، مشغول به کار باشند.

این در حالی است که در برخی از این میادین به دلیل شمار بالای مشتریان نزدیک به ۱۰ نفر در هر غرفه کار می‌کنند.

غرفه‌داران معترض می‌گویند که کاهش نیروی انسانی در غرفه‌های موجب پایین آمدن درآمد روزانه آن‌ها می‌شود.

کارگران شاغل در این غرفه‌ها نیز معترض‌اند که در صورت اجرای این دستور‌العمل، کارفرمایان دست به تعدیل نیرو خواهند زد و آن‌ها با خطر بیکاری رو به رو هستند.

به گفته این کارگران برخی از آن‌ها نزدیک به ۱۵ سال سابقه کار دارند.

این طرح در روزهای آخر سال گذشته تنظیم و ۲۱ اردیبهشت اجرای آن به شعبه‌های میادین میوه و تره‌بار تهران ابلاغ شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    دستچین کردن میوه چه ربطی به کارگر دارد؟! بعنی چندتا کارگر باید باشند تا میوده های پوسیده و بد را به خریداران تحمیل کنند؟! این هم شده کار؟! مگر کارگر تنها برای جلوگیری از دستچین کردن و بزور فروختن میوه های مانده و پوسیده و دوریختنی است؟ عده ای کارمند و کارگر و بازنشسته که حقوقشان ماهانه اشان کفاف ده روز زندگی را نمیکند باید میوه های آسیب دیده و پوسیده ای بخرند که یک سومش را بریزند دور تا کارگران مشغول تحمیل آت و آشغال به خریداران باشند؟!