ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس قزاقستان ده‌ها تن از معترضان به دولت را بازداشت کرد

دست‌کم ۱۰۰ تن از تظاهرکنندگان شنبه ۲۱ مه در مقابل یکی از ایست‌های بازرسی پلیس در شهر آلماتی تجمع کردند. پلیس با تظاهرکنندگان درگیر شد و شماری از آن‌ها را دستگیر کرد.

پلیس قزاقستان ده‌ها تن از معترضان به دولت نورسلطان نظربایف، رئیس جمهوری این کشور را در نقاط مختلف قزاقستان دستگیر کرد.

عکس از آرشیو - پلیس قزاقستان ده‌ها تن از معترضان به دولت نورسلطان نظربایف را در نقاط مختلف قزاقستان دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مأموران امنیتی و پلیس قزاقستان، شنبه ۲۱ مه/ اول خرداد ده‌ها تن از فعالان سیاسی این کشور را در چند شهر بزرگ  بازداشت کردند. این فعالان سیاسی برای از سرگیری تظاهرات ضد دولتی فراخوان داده بودند.

مخالفان دولت نظربایف از ماه آوریل علیه طرح سپردن مزارع به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی  چندین تظاهرات اعتراضی را سازمان داده‌اند که بزرگ‌ترین تظاهرات ضد دولتی در آسیای مرکزی طی یک دهه گذشته به شمار می‌رود.

دست‌کم ۱۰۰ تن از تظاهرکنندگان شنبه ۲۱ مه در مقابل یکی از ایست‌های بازرسی پلیس در شهر آلماتی تجمع کردند و سرود ملی این کشور را خواندند. پلیس با این تظاهرکنندگان درگیر شد و شماری از آن‌ها را دستگیر کرد.

چند خبرنگار از جمله دو تن از خبرنگاران رویترز نیز برای مدت کوتاهی بازداشت شدند.

مقامات این کشور پیشتر این تظاهرات را غیرقانونی اعلام کرده بودند و پلیس این کشور چهارشنبه گذشته بیش از ۲۰ فعال سیاسی مخالف دولت را به دلیل تلاش برای برگزاری این تظاهرات بازداشت کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.