ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از تصویب قانون لغو مصونیت قضائی نمایندگان مجلس ترکیه

در بیانیه مشترک موگرینی و هان آمده است که مصونیت قضائی باید «هم‌راستا با دیدگاه‌های جهانی» برای همه نمایندگان «بدون هیچ تبعیضی» به جز در مواردی خاص قابل اجرا باشد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یوهانس هان، کمیسر سیاست همسایگی اروپا و مذاکرات توسعه در بیانیه مشترکی نسبت به قانون لغو مصونیت قضائی نمایندگان پارلمان ترکیه ابراز نگرانی کردند.

عکس از آرشیو - فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یوهانس هان، کمیسر سیاست همسایگی اروپا و مذاکرات توسعه نسبت به لغو مصونیت قضائی نمایندگان مجلس ترکیه ابراز نگرانی کردند.

سایت خبری حریت شنبه ۲۱ مه/ اول خرداد خبر داد که این مقامات اتحادیه اروپا در این بیانیه مشترک که شامگاه جمعه ۲۰ مه منتشر شد این قانون را «گامی در جهت به خطر افتادن آزادی بیان» نمایندگانی دانستند «که به صورت دموکراتیک از سوی مردم انتخاب شده‌اند».

در این بیانیه آمده است که مصونیت قضائی باید «هم‌راستا با دیدگاه‌های جهانی» برای همه نمایندگان پارلمان «بدون هیچ تبعیضی» قابل اجرا باشد و تنها «در مواردی خاص» می‌توان آن را لغو کرد.

به گفته موگرینی و هان این موارد خاص باید بر اساس «معیارهای شفاف» و صرف‌نظر از «هرگونه سیاست» تعیین شوند.

۳۷۶ نماینده از مجموع ۵۵۰ عضو پارلمان ترکیه روز گذشته به لغو مصونیت قضائی ۱۴۸ نماینده مجلس رأی مثبت دادند. از این نمایندگان در ۷۰۰ پرونده قضائی از سوی دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه شکایت شده است.

تعدادی از نمایندگان احزاب مخالف دولت از جمله حزب دموکراتیک خلق‌ها و حزب حرکت ملی از جمله این نمایندگان هستند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.