ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخبار ضد و نقیض درباره مرگ رهبر طالبان افغانستان

با وجود تکذیب طالبان، اداره امنیت ملی افغانستان تأیید کرد که ملا اختر منصور رهبر این گروه در حملات پهپادهای آمریکایی به خودروی حامل او کشته شده است.

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد ملا اختر منصور، رهبر طالبان که در حمله پهپادهای آمریکایی به مرز افغانستان و پاکستان هدف قرار گرفته بود کشته شده است. طالبان افغانستان اما این خبر را تکذیب می‌کنند.

عکس از آرشیو - ملا اختر منصور، رهبر طالبان

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون شنبه ۲۱ مه/ اول خرداد خبر این حمله را تأیید کرد اما گفت که پنتاگون تاکنون از سرنوشت ملا منصور خبر قابل تأییدی دریافت نکرده است.

این حملات هوایی به دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده انجام شد و هدف اصلی پهپادهای آمریکا یافتن محل اخفای رهبر طالبان در مرز افغانستان و پاکستان بود. پنتاگون تأیید می‌کند که خودروی حامل رهبر طالبان را هدف قرار داده است.

با این حال دو فرمانده نزدیک به ملا منصور کشته شدن او را تکذیب کردند. طالبان مرگ ملا محمد عمر، رهبر پیشین این گروه را نیز در ژوئیه ۲۰۱۵، دو سال پس از مرگ او اعلام کرد.

پس از مرگ ملا عمر، بر سر به عهده گرفتن رهبری طالبان اختلافات زیادی در بین فرماندهان این گروه به وجود آمده بود. ملا منصور پس از بر عهده گرفتن رهبری طالبان با مخالفت‌های بخشی از اعضای این گروه مواجه شد و تعدادی از فرماندهان طالبان رهبری او را نپذیرفتند.

در دسامبر ۲۰۱۵ نیز مقامات افغانستان اعلام کردند که ملا منصور در یک درگیری مسلحانه کشته شد. اما طالبان با انتشار یک فایل صوتی او، خبر مرگ ملا منصور را تکذیب کرد.

در ماه‌های گذشته طالبان چندین بار اعلام کرده است که قصد دارد در مذاکرات صلح افغانستان شرکت کند، اما هر بار به دلایلی در این مذاکرات شرکت نکرده است. ملا منصور رهبری بخشی از طالبان را بر عهده داشت که در این مذاکرات شرکت نکرده‌اند.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان نیز با تأیید حملات روز گذشته آمریکا گفت که در صورتی که ملا منصور کشته شده باشد فرصتی برای آن بخش از طالبان که خواستار برقراری صلح هستند به وجود خواهد آمد که به پروسه صلح بپیوندند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.