ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت سلامت افشین سهراب‌زاده وخیم‌تر شده است

در حالی که پدر و مادر افشین سهراب‌زاده از احمد‌ شهید خواسته‌اند برای نجات فرزندشان تلاش کند، مشکلات تنفسی این زندانی سیاسی تشدید شده و عفونت به ریه‌های او رسیده است.

در حالی که پدر و مادر افشین سهراب‌زاده از احمد‌ شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل خواسته‌اند با توجه به شرایط وخیم جسمانی فرزندشان برای نجات او تلاش کند، مشکلات تنفسی این زندانی سیاسی تشدید شده، عفونت به ریه‌های افشین رسیده، در سرفه‌هایش ترشحات خونی وجود دارد و وضعیت سلامتش، وخیم‌تر از قبل گزارش می‌شود.

این زندانی سیاسی تبعید شده به زندان میناب، دوران محکومیت ۲۵ سال حبس و تبعید خود را می‌گذراند.

یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی به ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (خبرگزاری هرانا) گفته است که شب گذشته (شنبه شب در ایران) مشکل تنفسی افشین بسیار شدید شده، طوری که در آستانه خفگی بوده و سه عدد اسپری اکسیژن مصرف کرده است.

این منبع همچنین از عدم وجود پزشک در بهداری زندان میناب در پنج ماه گذشته خبر داده است: «در زندان میناب پزشک وجود ندارد. در بهداری زندان تنها بهیار هست که کارش تزریقات است و اقدام دیگری از او بر نمی‌آید. »

هرانا همچنین عکسی از پدر و مادر افشین سهراب‌زاده منتشر کرده که در آن، علاوه بر تصاویری که آن‌ها از فرزندشان به دست گرفته‌اند، نوشته‌ای هم خطاب به احمد شهید به چشم می‌خورد.

در این نوشته دست‌نویس که در آن به مبتلا بودن افشین سهراب‌زاده به سرطان روده اشاره شده، آمده است: «حق حیات و بهره‌مندی از درمان جزو حقوق انسانی اوست. لطفا برای نجاتش تلاش کنید.»

سی‌ام اردیبشت ماه امسال هم  ۱۴ سازمان حقوق بشری در مورد وخامت حال افشین سهراب‌زاده هشدار دادند.

او از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است و امکان تامین هزینه‌های درمان و همین‌طور تامین وثیقه‌های تعیین شده برای مرخصی استعلاجی را ندارد.

سهراب‌زاده در اعتراض به عدم دسترسی به خدمات پزشکی و وضعیت وخیم جسمانی‌اش، بیست و سوم فروردین ماه امسال لبان خود را دوخت و برای چندمین بار، اعتصاب غذا کرد.

این زندانی سیاسی روز جمعه سوم اردیبهشت‌ماه و به دلیل وخامت حالش به دنبال اعتصاب غذا به بهداری زندان منتقل شد و پزشک بهداری مجوز اعزام او به بیمارستان را صادر کرد، اما مسئولان زندان میناب مانع فرستاده شدن به او به بیمارستان شدند.

وزن این زندانی سیاسی به ۴۰ کیلوگرم رسیده و وضعیتش هر روز خطرناک‌تر می‌شود.

هرانا می‌گوید به مدارکی دست‌یافته که نشان می‌دهد این زندان سیاسی تا به حال دست‌کم یک بار از مرگ حتمی ناشی از بیماری، نجات یافته است.

این زندانی سیاسی هفت سال پیش به اتهام ارتباط با احزاب کرد، به ۲۵ سال حبس و تبعید محکوم شد و از آن زمان تاکنون در زندان‌های مختلفی نگهداری شده است.

او که متولد سال ۱۳۶۹ هجری خورشیدی است، هجدهم خرداد ۱۳۸۸ بازداشت و حکمش به اتهام همکاری با احزاب کرد، در یک دادگاهی دو دقیقه‌ای به ۲۵ سال صادر شد و در ماه‌های بعد به تایید دیوان عالی کشور رسید.

افشین سهراب‌زاده سال ۹۴ مورد عمل جراحی روده قرار گرفت اما این عمل ناموفق، به عفونت منجر به خونریزی داخلی انجامید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.