ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه ممنوعیت رفت‌و‌آمد در بخشی از دیاربکر را لغو کرد

به گفته این مقامات با وجود لغو ممنوعیت رفت و آمد در بخش‌هایی از دیاربکر، تردد ساکنان این منطقه همچنان زیر تدابیر امنیتی بالا صورت خواهد گرفت.

مقامات ترکیه اعلام کردند که پس از ماه‌ها اجرای قانون منع رفت و آمد در شهر عمدتاٌ کردنشین دیاربکر، ساکنان این شهر اجازه خواهند داشت که در تعدادی از خیابان‌های این شهر رفت و آمد کنند.

عکس از آرشیو - مسجد تاریخی کورشونلو در شهر سور پس از تخریب در بمباران ارتش ترکیه

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات امنیتی ترکیه یکشنبه ۲۲ مه/ دوم خرداد اعلام کردند که ممنوعیت رفت و آمد تنها در محله‌های قدیمی و تاریخی این شهر کردنشین از امروز لغو خواهد شد.

به گفته این مقامات رفت و آمد ساکنان دیاربکر همچنان زیر تدابیر امنیتی بالا صورت خواهد گرفت.

این مناطق شامل بخش‌هایی از شهر سور، دیوار تاریخی و باغ‌های هوسل می‌شود که در یونسکو به ثبت رسیده‌اند. در اثر عملیات نظامی ارتش ترکیه،  بخشی از میراث فرهنگی و بناهای تاریخی این منطقه آسیب دیده و در برخی موارد تخریب شده است.

به دلیل حملات دولت ترکیه به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، رفت و آمد در شهرهای کردنشین شرق و جنوب شرقی ترکیه از ماه دسامبر ۲۰۱۵  ممنوع شد.

ارتش ترکیه برخی از این شهرها را بمباران کرده و نیروهای نظامی خود را در آن‌ها مستقر کرده است. شمار دقیقی از کشته شدگان و میزان تخریب در این شهرها در دست نیست.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.