ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو تهیه‌کننده سینمای ایران به دادگاه احضار شدند

سعید ملکان و مرتضی شایسته، تهیه‌کنندگان فیلم‌های «ابد و یک روز» و «۵۰ کیلو آلبالو» به دلیل انتشار تیزرهای تبلیغاتی این فیلم‌ها از شبکه ماهواره‌ای GEM دوشنبه ۳ خرداد به دادگاه احضار شدند.

سعید ملکان و مرتضی شایسته، تهیه‌کنندگان فیلم‌های «ابد و یک روز» و «۵۰ کیلو آلبالو» به دلیل انتشار تیزرهای تبلیغاتی این فیلم‌ها از شبکه ماهواره‌ای GEM دوشنبه ۳ خرداد به دادگاه احضار شدند.

به گزارش سایت «سینما، سینما» این دو فیلم هر دو در نوروز ۹۵ به‌روی پرده رفتند و آگهی‌های آن‌ها از شبکه GEM پخش می‌شد.

به‌جز فیلم «بادیگارد»، ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا تیزرهای تبلیغاتی سایر فیلم‌های اکران‌شده از شبکه GEM پخش شده بود.

آذرماه سال گذشته حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام کرد که قوانین این وزارتخانه هرگونه همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای را تخلف به‌شمار می‌آورد و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

او گفت ماده ١٠ ممنوعیت تجهیزات ماهواره‌ای به صراحت دستگاه‌ها را مکلف کرده تا با افرادی که با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری دارند، برخورد شود و در ماده ١٣ قوانین اجرایی ممنوعیت ماهواره نیز هرگونه ارسال آگهی ممنوع و بر اساس دستورالعمل دولت و مصوبه شورای عالی قوانین برای هر یک، مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

تلویزیون دولتی ایران تیزرهای تبلیغی فیلم‌هایی که مورد پسندش نیست یا پخش نمی‌کند و یا آن‌ها را سانسور می‌کند، به همین دلیل در سال‌های گذشته تهیه‌کنندگان این‌گونه فیلم‌ها برای تبلیغ فیلم‌های خود به شبکه‌های ماهواره‌ای روی می‌آوردند.

سال گذشته چند تن از تهیه‌کنندگان فیلم‌های سینمایی به دادگاه فرهنگ و رسانه احضار شدند و به آن‌ها نسبت به همکاری با ماهواره‌ها هشدار داده شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.