ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استانبول: برگزاری نشست جهانی کمک‌های بشردوستانه

هدف از برگزاری این نشست تامین بودجه و متقاعد کردن رهبران جهان برای توافق بر سر موضوعاتی چون مدیریت بحران آوارگی و متعهد کردن دوباره کشورها به قوانین بین‌المللی عنوان شده است.

سازمان ملل متحد برای بررسی و یافتن راهکارهای بهتر به منظور حل بحران آوارگی و پناهجویی، روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه ۲۳ و ۲۴ می/ سوم و چهارم خرداد، نشستی دو روزه در استانبول ترکیه برگزار کرده است.

هدف از برگزاری این نشست تامین بودجه و متقاعد کردن رهبران جهان برای توافق بر سر مسائلی همچون مدیریت کردن بحران آوارگی و پناهجویی و متعهد کردن دوباره کشورها به قوانین انسانی بین‌المللی عنوان شده است.

در حال حاضر ۱۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان نیازمند کمک‌های انسانی هستند که از این مساله به‌عنوان بزرگ‌ترین بحران انسانی از زمان جنگ جهانی دوم تا به حال یاد می‌شود.

به گزارش رویترز، بان کی مون، دبیر‌‌کل سازمان ملل متحد در مراسم آغاز به کار این نشست گفت که ما اینجا هستیم تا آینده‌ متفاوتی را ترسیم کنیم.

او از دولت‌ها، صاحبان سرمایه، فعالان مدنی و اجتماعی و گروه‌های امدادی خواست تا تلاش‌های‌شان را به نصف کردن شمار شهروندان بی‌خانمان جهان تا سال ۲۰۳۰ میلادی معطوف و با تقسیم مسئولیت‌ها، راه‌حل‌های بلند مدت و بهتری برای حل بحران مهاجران و افراد آواره پیدا کنند.

سازمان ملل پیش از برگزاری این نشست خواهان حضور گسترده مقامات کشورها در استانبول شده بود.

با این فراخوان حدود ۶۰ مقام عالی‌رتبه جامعه بین‌المللی کنار هم جمع شدند تا درباره راهکار‌های عملی تغییر وضعیت زندگی افرادی که شرایط زندگی‌شان متاثر از جنگ‌ و تغییرات اقلیمی شده است، گفت‌و‌گو کنند.

در آغاز این نشست، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه، بار دیگر از دولت‌های غربی به دلیل عدم انجام اقدامات کافی برای کمک به مردم سوریه، مورد انتقاد قرار داد.

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم از «وعده‌های دروغین» داده شده برای حل بحران پناهجویان انتقاد کرد و گفت که قول‌های زیادی داده شد، اما پولی برای پروژه‌ها داده نشد و این رویه باید تغییر کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.