ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آیت‌الله خامنه‌ای: «جهاد کبیر» همچنان باقی‌ست

خامنه‌ای در دیدار با دانشجویان افسری و تربیت پاسداری احتمال «جنگ نظامیِ سنتی» با ایران را ناممکن خواند اما از سپاه خواست تا «جهاد کبیر» در عرصه‌های مختلف را ادامه دهد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت امکان «جنگ نظامیِ سنتی» علیه ایران وجود ندارد اما «جهاد کبیر» به‌معنای «تبعیت نکردن از دشمن» در عرصه‌های مختلف ادامه دارد. او از سپاه خواست تا این «جهاد کبیر» را به پیش ببرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای در دیدار با دانشجویان افسری و تربیت پاسداری

خامنه‌ای در دیدار با دانشجویان افسری و تربیت پاسداری که روز دوشنبه سوم خرداد برگزار شد، گفت: «امروز برای کشور ما احتمال وقوع جنگ نظامیِ سنتی بسیار ضعیف است اما مسئله جهاد باقی است.»

او این جهاد را «جهاد کبیر» و به معنای «ایستادگی، مقاومت و پیروی نکردن از کفار و مشرکین» دانست.

به‌گفته او «جهاد کبیر» زمانی شکل می‌گیرد که در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی از دشمن «تبعیت» نکرد.

خامنه‌ای گفت «جهاد کبیر» باید سرلوحه برنامه‌های سپاه پاسداران باشد و سپاه باید همواره آمادگی‌ نظامی خود را حفظ کند.

در پی توافق هسته‌ای ایران و کشورهای قدرتمند، رهبر جمهوری اسلامی در سخنان خود چنین نشان داده است که از نزدیکی ایران به کشورهای غربی به‌شدت نگران است. او در این چند ماهه مدام از خطر نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف سخن گفته و تلاش کرده است تا «دشمنی‌ها» را زنده نگاه دارد.

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به کسانی که به سخنرانی‌ها حمله می‌کنند اشاره کرد و گفت چنین اقداماتی «فایده» ندارد و او «از قدیم» با این کارها موافق نبوده است.

او در همین حال افزود: «گاهی برخی افراد از روی اغراض، این کارهای نادرست را انجام می‌دهند و سپس به‌گونه‌ای وانمود کنند که کار عناصر حزب‌اللهی و مؤمن است.»

برپایه این سخنان دوپهلوست که شواهد نشان می‌دهند بر هم زدن سخنرانی‌ها، کنسرت‌ها و همایش‌ها همچنان یکی از رفتارهای متداول در جمهوری اسلامی است و دستگاه قضائی و نیروی انتظامی نیز هیچگاه با نیروهایی که دست به چنین اعمالی می‌زنند برخورد نمی‌کنند.

حمله به فاطمه معتمدآریا، بازیگر سینمای ایران در مراسم معرفی فیلم «یحیی سکوت نکرد» در کاشان، در بهمن‌ماه سال گذشته؛ حمله به سخنرانی نامزدهای فهرست امید در دانشگاه آزاد تبریز و حمله به سخنرانی فائزه هاشمی در خرم‌آباد، در جریان رقابت‌های انتخاباتی مجلس دهم از جمله موارد اخیر در این زمینه بودند.

فعالیت این نیروها، که از آن‌ها به‌عنوان «نیروهای خودسر» یاد می‌شود گاه چنان گسترده است که روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی را نیز زیر تأثیر خود می‌گیرد. حمله به مقرهای دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد در دی‌ماه سال گذشته یکی از این موارد است که موجب قطع کامل روابط عربستان سعودی با ایران و قطع یا کاهش روابط دیپلماتیک چند کشور دیگر با جمهوری اسلامی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    بله ! تا درامد این همه نفت خام و درامد بنیادها و شرکت ها و بیشتر از نصف اقتصاد کشور در دست شما است همین داستان ها هست . به انقلابی بودن(!) یعنی شعارهای پرهزینه استکبار ستیزی و اسرائیل ستیزی و دشمن دشمن گفتن ادامه دهید و کشور را در حالت فوق العاده نگه دارید و با این بهانه ها مردم را سرکوب مردم کنید ! به اقتصاد مقاومتی یعنی غارت کشور مشغول باشید . اوجب واجبات که حفظ حکومت و ثروت باشد را ادامه دهید ! انقلابی بودن یعنی همین ! تا امت حزب اله حاضر در صحنه (عوام و نابخردان تحصیلکرده و تحصیل نکرده) در سرکوب ملت خود آلت دست شما هستند و این همه درامد در اختیار شما است ، همین است !

  • احمد

    خامنه ای همانگونه که دین خالص خدا را به غلط اسلام ناب محمدی خطاب میکند حال جهاد تعریف شده در قرآن را هم تحریف کرده و با افزدون کلمه کبیربه آن بار دیگر ثابت میکند که از قرآن بدور بوده و فضاحت خود را بیشتر و بیشتر برملا میسازد.

  • سیما

    من ملا نیستم ولی تا بوده شنیده ایم که بزرگترین جهاد (جهاد اکبر) مربوط به مسایل اجتماعی و سیاسی نیست و بلکه مبارزه با نفس خود است . که یعنی شیفته چیزهایی مثل قدرت و جاه و تعریف و تکریم مردم نشوی و نیز بسیاری دیگر از خصوصیاتی که در این آقا قطعاً یافت نمی شود. لذا او رفته و اصطلاح دینی را هم قلب و جعل کرده و جهاد کبیر اختراع کرده. برای همین کارهاست که یک میلیارد نفر اهل سنت شیعیان را اهل بدعت و از دین خارج می دانند.