ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوگاه پناهجویی ایدومنی در یونان تخلیه شد

اردوگاه ایدومنی توسط صدها مأمور پلیس یونان مسدود شد. مقامات یونانی تصمیم گرفتند این اردوگاه موقت را تخلیه کنند. پناهجویان باید به مناطق دیگر منتقل شوند.

یونان اردوگاه موقت پناهجویان در ایدومنی، واقع در مرز مقدونیه را تخلیه می‌کند. واحدهای پلیس این اردوگاه را مسدود کردند تا پناهجویان را به مناطق دیگر منتقل کنند. روزنامه‌نگاران نیز می‌بایست محل را ترک کنند.

پناهجویان اردوگاه ایدومنی را با اتوبوس‌ها به مناطق دیگر منتقل کردند تا پس از ۱۰ روز آن‌ها را به منطقه‌ای در اطراف شهر تسالونیکی بفرستند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، تخلیه اردوگاه ایدومنی بامداد روز سه‌شنبه ۲۴ مه / ۴ خرداد آغاز شد. حدود یک هزار و ۴۰۰ مأمور پلیس در این عملیات شرکت دارند. هدف از این اقدام انتقال ۹ هزار پناهجو به چادرهای موقت و سپس در مدت ۱۰ روز فرستادن آن‌ها به منطقه‌ای در اطراف شهر تسالونیکی است.

به‌گفته مقامات یونانی در این منطقه جدید، پناهجویان در وضعیت مناسب‌تری به‌سر خواهند برد و مسائل پزشکی و رسیدگی به وضعیت پناهندگی آن‌ها سریع‌تر رسیدگی خواهد شد.

بیشتر پناهجویانی که در اردوگاه موقت ایدومنی به‌سر می‌بردند به امید آن بودند که مرزهای مقدونیه باز شود و آن‌ها به سفر خود از طریق راه بالکان به اروپای غربی ادامه دهند اما چنین اتفاقی رخ نداد و مرز مقدونیه همچنان بسته ماند.

تخلیه اردوگاه ایدومنی با خشونت پلیس یونان همراه نبود. تصمیم به تخلیه ایدومنی شامگاه یکشنبه ۲۲ مه / ۲ خرداد گرفته شد. این تخلیه در سه مرحله صورت می‌گیرد. ابتدا بخش غربی اردوگاه و سپس به ترتیب خطوط راه آهن که پناهجویان در آن‌جا می‌خوابند و در نهایت اردوگاه اصلی تخلیه خواهند شد.

در ماه‌های گذشته دولت یونان تخلیه اردوگاه ایدومنی را به‌دلیل آن‌که بیم آن می‌رفت پناهجویان و کارمندان اردوگاه آسیب ببینند، رد کرده بود.

فشار رسانه‌ها و اپوزیسیون نیز به دلیل وضعیت اردوگاه ایدومنی در ماه‌های گذشته افزایش یافت. در این مدت بارها درگیری‌هایی در این اردوگاه رخ داده بود. نزدیک به یک هفته پیش درگیری‌های شدیدی در ایدومنی گزارش شد.

پس از اعلام تخلیه اردوگاه ایدومنی، ده‌ها پناهجو این اردوگاه را ترک کردند. برخی از آن‌ها در مزارع منطقه پنهان شدند و برخی داوطلبانه به اردوگاه‌های جدید رفتند.

اردوگاه ایدومنی در ماه فوریه سال جاری میلادی پس از آن‌که مقدونیه مرزهای خود با یونان را بست دایر شد. در ماه مارس حدود ۱۵ هزار پناهجو در این منطقه به‌سر می‌بردند.

رسانه‌ها از رواج مواد مخدر و روسپی‌گری در اردوگاه ایدومنی گزارش‌هایی منتشر کرده بودند. در این مدت نزدیک به ۳۰۰ تن از پناهجویان راه آهن بین یونان و مقدونیه را مسدود کردند. صادرکنندگان و واردکنندگان از ضرر میلیون‌ها یورو خبر داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.