ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عرضه سازهای ایرانی در نمایشگاه صنایع دستی ممنوع است

پنجمین نمایشگاه صنایع دستی در مصلی تهران با هدف بازاریابی در هند و چین کار خودش را شروع کرد. وزارت ارشاد از عرضه سازهای ایرانی در این نمایشگاه منع شده است.

پنجمین نمایشگاه صنایع دستی در مصلی تهران کار خودش را شروع کرد. هدف از برگزاری این نمایشگاه بازاریابی در کشورهای خارجی مانند هند و چین برای صنایع دستی ایران است. برگزارکنندگان از نمایش سازهای ایرانی در این نمایشگاه منع شده‌اند.

یکی از غرفه‌های نمایشگاه صنایع دستی. خرید و فروش ساز ممنوع شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داده است که در نمایشگاه صنایع دستی که چهارشنبه ۵ خرداد آغاز شد و تا ۱۰ خرداد نیز ادامه دارد، عرضه سازهای ایرانی مانند کمانچه، چنگ، سنتور، دف و تار از نمایش در غرفه‌ها ممنوع اعلام شده است.

در سال‌های گذشته همواره بخشی از این نمایشگاه به سازهای ایرانی اختصاص داشت و مردم می‌توانستند این سازها را با قیمت مناسب‌تری از نمایشگاه صنایع دستی تهیه کنند.

معلوم نیست کدام مرجع قانونی زیا فراقانونی به وزارت ارشاد اسلامی تکلیف کرده که از عرضه سازهای ایرانی در نمایشگاه صنایع دستی خودداری کند.

بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بی‌هیچ توصیحی در این‌باره گفته است: «به ما اجازه ندادند، ادوات موسیقی سنتی را که یکی از هنرهای اصیل ایرانی است، به نمایش بگذاریم.»

بیش از دو میلیون هنرمند ایرانی در زمینه صنایع دستی فعالیت می‌کنند. وزارت ارشاد اسلامی با برگزاری این نمایشگاه قصد دارد برای صنایع دستی ایران در کشورهای هند و چین بازار پیدا کند.

جمهوری آذربایجان در سال ۱۳۹۱ تار را در فهرست معنوی یونسکو ثبت کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.