ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«چرا زن را باید به سکس و آشپزی محدود کرد؟»

گفت‌وگویی با لئوناردو تاج‌آبادی، خواننده اپرا

لئوناردو - آدم باید در خواندن هدفی را دنبال کند. آهنگ عاشقانه را همه دارند می‌خوانند. ولی من دوست دارم آهنگ‌هایی بخوانم که حرفی برای گفتن داشته باشند.

«لئوناردو تاج‌آبادی» خواننده اُپرا، تاکنون چند ترانه به زبان فارسی خوانده است. آخرین ترانه‌ او «بانوی شرقی» نام دارد. او این ترانه را بیش از کارهای قبلی‌اش می‌پسندند، زیرا عقیده دارد که او با این ترانه از سوژه عاشقانه فاصله گرفته و ترانه‌ای در دفاع از حقوق زنان ایرانی خوانده است. او پس از خواندن این ترانه پیام‌های تهدیدآمیزی از داخل و خارج از ایران دریافت کرد.

لئوناردو در پاسخ به این که آیا خود را فمینیست می‌داند به زمانه می‌گوید: «من فمینیست نیستم اما طرفدار حقوق زنان هستم». به نظر او درباره وضعیت و مشکلات زنان ایرانی باید تاجایی که می‌شود سخن گفت و تلاش کرد.

چند سالی است که آواز و خواندن برای لئوناردو معنای دیگری یافته است. او می‌گوید: «آدم باید در خواندن هدفی را دنبال کند. آهنگ عاشقانه را همه دارند می‌خوانند و خیلی هم زیباست. ولی من دوست دارم آهنگ‌هایی بخوانم که حرفی برای گفتن داشته باشند.»

یکی از کارهای دیگر او بازخوانی ترانه «آشیانه» فریدون فرخزاد است. به گفته او فریدون فرخزاد شخصیت شجاع، حقیقت‌گو و صادقی داشت و این یکی از دلایل انتخاب او برای بازخوانی این ترانه فرخزاد است. لئوناردو این ترانه را با «فرزانه کوهن» خواننده‌ ایرانی مقیم اسرائیل، به دو زبان عبری و فارسی بازخوانی کرده است. آنها این ترانه را به مناسبت بزرگداشت فریدون فرخزاد و نیز به عنوان نمادی از پیوند و دوستی بین دو ملت ایران و اسرائیل خوانده‌اند.

لئوناردو تاج‌آبادی در تهران به دنیا آمد و پس از اخذ لیسانس زیست‌شناسی در این حوزه کار می‌کرد که ناگهان مسیر زندگی او با آموختن آواز تغییر کرد. او اکنون در فرانسه زندگی و تحصیل می‌کند. لئوناردو در ایران و خارج از ایران شاگرد اساتید آواز بسیاری بوده است و خود را خواننده‌ای می‌داند که باید همیشه درحال یادگیری بیشتر و بیشتر باشد.

گفت‌وگوی رادیو زمانه را با لئوناردو تاج‌آبادی بشنوید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.