ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکایت علیه لغو مصونیت نمایندگان پارلمان در ترکیه

دو حزب دمکراتیک خلق‌ها و جمهوری‌خواه خلق در ترکیه که از احزاب اپوزیسیون هستند علیه لغو مصونیت قضائی نمایندگان پارلمان که به‌تازگی در پارلمان این کشور تصویب شد به دادگاه قانون اساسی شکایت کردند.

حزب دمکراتیک خلق‌ها، حزب اپوزیسیون و مدافع حقوق کردها در ترکیه و همچنین حزب جمهوری‌خواه خلق علیه لغو مصونیت بیش از یک‌چهارم نمایندگان پارلمان این کشور به دادگاه قانون اساسی شکایت کردند.

دادگاه قانون اساسی ترکیه

به‌گزارش خبرگزاری آلمانی، هنیم سرنچلیک، کارشناس حقوقی حزب دمکراتیک خلق‌ها پنج‌شنبه ۲۶ مه / ۶ خرداد گفت شکایت این حزب به دادگاه در آنکارا ارسال شده است.

پارلمان ترکیه جمعه ۲۰ مه / ۳۱ اردیبهشت رأی نهایی خود را درباره لغو مصونیت قضائی نمایندگان، صادر کرد. ۳۷۳ نماینده از ۵۵۰ عضو پارلمان به آن رأی مثبت و ۱۳۸ نماینده به آن رأی منفی دادند.

بدین ترتیب دو سوم آرای پارلمان برای لغو مصونیت قضائی نمایندگان به‌دست آمد و قانون اساسی نیز می‌تواند در این زمینه تغییر کند.

با موافقت پارلمان ۱۴۸ نفر از نمایندگان احزاب حاضر در پارلمان مشمول این قانون خواهند شد، از جمله ۵۳ نماینده از مجموع ۵۹ نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه.

رجب طیب اردوغان این حزب را متهم به همکاری با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌کند. پ‌ک‌ک با دولت ترکیه در حال جنگ است و فعالیت آن در این کشور ممنوع اعلام شده است.

به‌گفته شبکه خبری سی‌ا‌ن‌ان ترکیه دست‌کم دو نماینده حزب جمهوری‌خواه خلق، قدیمی‌ترین حزب سیاسی در ترکیه نیز علیه لغو مصونیت قضائی نمایندگان به دادگاه قانون اساسی شکایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.