ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناپدید شدن بیش از ۱۲۰ پناهجو در سواحل لیبی

با گرم شدن هوا پناهجویان بیشتری از راه دریای مدیترانه خود را به اروپا می‌رسانند اما این مسیر همچنان با خطرات و حوادثی همراه است. با غرق شدن دو کشتی حامل پناهجویان بیش از ۱۲۰ پناهجو جان خود را از دست دادند.

بر اثر دو حادثه‌ای که برای قایق‌های حامل پناهجویان در سواحل لیبی رخ داد، به‌گفته بازماندگان بیش از ۱۲۰ پناهجو جان خود را از دست دادند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، این دو رویداد در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۵ و ۲۶ مه / ۵ و ۶ خرداد) رخ دادند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که بازماندگان رویداد نخست گفته‌اند حدود ۱۰۰ پناهجوی کشته شده در قایقی بودند که واژگون شده است.

این قایق ماهیگیری در سواحل لیبی، زمانی که یک کشتی نیروی دریایی ایتالیا به آن نزدیک می‌شد به‌شکل غیرمنتظره‌ای غرق شد. کشتی ایتالیایی توانست جان ۵۶۲ پناهجو را نجات دهد و اعلام کرد که دست‌کم پنج نفر ناپدید شده‌اند اما بازماندگان می‌گویند زمانی که از سواحل لیبی حرکت کردند ۶۵۰ نفر بودند.

بیشتر پناهجویان مراکشی بودند. به‌طور معمول مراکشی‌ها در میان پناهجویانی که از لیبی حرکت می‌کردند کمتر دیده می‌شدند.

در این قایق همچنین چندین پناهجوی تونسی و دو خانواده سوری که مدت‌ها در لیبی به‌سر می‌بردند حضور داشتند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است قایق مورد استفاده پناهجویان بزرگ و آهنی بود و به‌ندرت از چنین قایق‌هایی برای انتقال پناهجویان استفاده می‌شود. معمولاً چنین قایق‌هایی از مصر می‌آیند.

همچنین در روز پنج‌شنبه یک حادثه دیگر برای قایق حامل پناهجویان در سواحل لیبی پیش آمد که در جریان آن دست‌کم ۲۰ پناهجو جان خود را از دست دادند.

تا بعد از ظهر پنج‌شنبه ۸۸ پناهجو نجات یافتند. یک کشتی اسپانیایی ۷۷ نفر از آن‌ها را نجات داد و ۱۱ نفر نیز توسط گارد ساحلی ایتالیا نجات یافتند. ملیت پناهجویان این قایق اعلام نشده است.

گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد که صبح پنج‌شنبه بیش از ۲۰ عملیات نجات پناهجویان را اجرا کرده و در مجموع چهار هزار نفر را به مناطق امن منتقل کرده است.

با گرم شدن هوا بار دیگر پناهجویان بیشتری از شمال آفریقای به سمت اروپا حرکت می‌کنند. با این حال دریای مدیترانه خطرناک‌ترین مسیر برای پناهجویان است. از آغاز سال جاری میلادی تا کنون بر اساس گمانه‌زنی‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت یک هزار و ۳۵۰ نفر در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.