ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان جدید سندیکاهای فرانسه برای اعتراض به اصلاحات قانون کار

اعتراضات و اعتصابات عمومی علیه اصلاحات جدید در قانون کار فرانسه شدت بیشتری می‌گیرد. سندیکاها برای هفته آینده اعتصابات جدیدی در نظر گرفته‌اند و قصد دارند در روز ۱۴ ژوئن / ۲۵ خرداد در پاریس تجمع ملی برگزار کنند.

در فرانسه سندیکاها قصد دارند تظاهرات اعتراضی بزرگی را علیه اصلاحات مورد نظر دولت سوسیالیست فرانسوا اولاند در قانون کار برگزار کنند.

درگیری معترضان با پلیس در شهر بوردو

در بیانیه مشترک سندیکاهای فرانسه آمده است که هر روز باید تحرک بیشتری به بسیج عمومی علیه اصلاحات دولت داد.

در این بیانیه اعلام شده است که سه‌شنبه ۱۴ ژوئن / ۲۵ خرداد در پاریس تجمع ملی برگزار خواهد شد. افزون بر این برای هفته دیگر اعتصابات جدیدی در نظر گرفته شده است، از جمله در مترو پاریس.

در روزهای اخیر انبارهای سوخت و پالایشگاه‌ها توسط سندیکاها مسدود و پمپ بنزین‌ها با کمبود سوخت مواجه شدند. پلیس برای برچیدن محاصره پالایشگاه‌ها و انبارهای سوخت وارد عمل شد و درگیری‌هایی رخ داد.

روزنامه لوموند به‌نقل از برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه نوشته است روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۶ مه / ۶ خرداد در جریان اعتراضات گسترده علیه قانون کار در شهرهای مختلف ۷۷ نفر بازداشت شدند. همچنین در درگیری فعالان سندیکایی با مأموران امنیتی ۱۵ نفر زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

در این روز بنا به برآورد وزارت کشور فرانسه ۱۷۴ تجمع اعتراضی برگزار شد که بیشتر آن‌ها مسالمت‌آمیز بود اما برخی از گردهمایی‌ها از جمله در پاریس به خشونت کشیده شد.

روز پنج‌شنبه همچنین اعلام شد که  ۱۹ نیروگاه هسته‌ای فرانسه نیز به اعتصابات پیوستند.

دولت فرانسوا اولاند گفته است که به‌رغم اعتراضات گسترده عمومی در روزهای گذشته طرح اصلاحات خود را به پیش خواهد برد.

دولت فرانسه با اصلاحات جدید در قانون کار از جمله می‌خواهد اخراج از کار توسط کارفرما را آسان‌تر کند و ساعات کاری در هفته را به ۳۵ ساعت کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.