ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله تلافی‌جویانه هکرهای ایرانی به سایت‌های دولت عربستان سعودی

یک روز پس از حمله سایبری به سایت مرکز آمار ایران که به هکرهای عربستان سعودی نسبت داده شد، هکرهای جمهوری اسلامی دو سایت مرتبط با سازمان‌های آمار در عربستان سعودی را هک کردند.

یک روز پس از حمله سایبری به سایت مرکز آمار ایران که به هکرهای عربستان سعودی نسبت داده شد، خبرگزاری‌های نزدیک به حکومت ایران نوشتند که هکرهای ایرانی سایت «سازمان آمار کل» و سایت «دفتر آمار عربستان سعودی» را هک کرده‌اند.

لوگوی گروه هکری داعس

به گزارش «تسنیم» تعدادی از کاربران ایرانی در یک «عملیات سایبری» روز ۷ خرداد/۲۶ مه، دو تارنمای دولت عربستان سعودی را هک کردند.

این حمله سایبری یک روز پس حمله گروهی که خود را «داعس» می‌خوانند به تارنمای «مرکز آمار ایران» صورت گرفته است. خبرگزاری‌های ایرانی گروه «داعس» را به کشور عربستان سودی ربط داده‌اند.

پس از حمله سایبری به عربستان، دو سایتی که موردحمله قرار گرفته بودند، دسترسی IP های ایرانی را مسدود کردند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به سایت‌های عربستان را برعهده نگرفته است؛ اما هکرهای جمهوری اسلامی به طور معمول مسئولیت نمی‌پذیرند و رد پایی که نشان آنها یا نشان ارتباط آنها با حکومت ایران باشد به جای نمی‌گذارند.

در پی حمله سایبری به سایت مرکز آمار ایران، «تابناک»، «تسنیم» و دیگر خبرگزاری‌های مستقر در ایران به این نتیجه رسیده بودند که گروه «داعس»، عربستانی است و این حمله سایبری با حمایت دولت سعودی انجام شده است.

تحلیلگر گروه امنیت دفاعی «تسنیم» نوشته بود که گروه «داعس» ربطی به گروه «دولت اسلامی» (داعش) ندارد و در عربستان سعودی مستقر است.

این گروه در هنگام هک سایت آمار ایران، تصویری از صدام حسین، رئیس‌جمهوری سابق عراق را در صفحه اصلی سایت منتشر کرده بود که این موجب شده بود «تسنیم» این احتمال را بدهد که گروه هکری «داعس» به «بعثی‌ها و تکفیری‌ها» نزدیک است.

لوگوی گروه هکری داعس

با توجه به لحن پیروزمندانه انتشار خبر هک سایت‌های عربستان در خبرگزاری‌های ایران، می‌توان حدس زد که هکرهایی که در این حمله درگیر بودند این حمله را به‌قصد تلافی انجام داده‌اند.

این هکرها با اینکه هنوز مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته‌اند به‌احتمال زیاد متعلق به شبکه گسترده‌ای از هکرها هستند که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان پدافند غیر عامل ارتش ایران همکاری می‌کنند.

برخی تعداد این هکرها را ۱۲۰۰ نفر تخمین زده‌اند که در سطوح مختلف عملیات‌های سایبری انجام می‌دهند. در فروردین ماه ۱۳۹۵ دولت ایالات متحده آمریکا نام و عکس برخی از این هکرهای ایرانی را منتشر کرد و علیه آنها به دلیل حملات سایبری به چند بانک آمریکایی و سد «بومن اَونیو» در نیویورک اعلام جرم کرد.

سردار غلامرضا جلالی که ریاست سازمان پدافند غیر عامل ایران را به عهده دارد، ۱۰ روز پیش از حمله «داعس» به سایت مرکز آمار ایران در مورد حملات سایبری عربستان هشدار داده بود و گفته بود اولویت این سازمان خطرات سایبری است.

سازمان پدافند غیرعامل که بیشتر در حوزه امنیتی، عقیدتی سیاسی و دفاع غیرنظامی فعالیت دارد از زمان انتصاب جلالی توسط آیت‌الله علی خامنه‌ای، مقابله با تهدیدهای سایبری را اولویت اول خود می‌داند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل روز ۲۶ اردیبهشت ماه گفته بود که در عربستان سرمایه‌گذاری کلانی در حوزه دفاعی- سایبری صورت گرفته است. جلالی گفته بود که وقتی «دشمن» در حوزه آفند و پدافند چنین هزینه می‌کند، «حتماً قصد انجام کاری را دارد.»

با این حال، حملات روز ۶ و ۷ خرداد، اولین درگیری‌های سایبری ایران و عربستان نبوده‌اند.

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ هکرهای ایرانی، وب‌سایت وزارت نفت عربستان سعودی را از دسترس خارج کردند. این گروه هکرها که بازهم گمنام ماندند با انتشار تصویری در صفحه اصلی تارنمای وزارت نفت عربستان مدعی شدند که به فرماندهی قاسم سلیمانی به زودی عربستان سعودی را «محو» می‌کنند.

حملات سایبری علیه وزارتخانه‌ها و مراکز رسمی و همچنین شرکت‌های سعودی معمولاً به ایران نسبت داده می‌شوند.

سال ۱۳۹۴ هم وب‌سایت وزارت کشور سعودی هک شد که مقامات سعودی و آمریکایی این حمله را هم به ارتش سایبری ایران نسبت دادند. در پی این حملات وزیر اطلاع‌رسانی عربستان سعودی اعلام کرد که هک کردن سایت‌های دولتی به معنای «تجاوز به امنیت» عربستان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sservice

    سلام . خسته نباشید . ممنون از سایت خوبتون . یه نکته رو خواستم اشاره کنم این گروه داعش نبوده و هیچ ربطی به داعش نداشته این گروه فقط اسمشون شبیه اسم داعش هست وگرنه اسم اصلیشون داعس به جای ش،سین (س) هستش . ممنون از مطالب خوبتون

  • انتظار عقل گرایی

    اولین جنگ رو به نظرم سایت تابناک شروع کرده اگر درست مطالب تابناک رو بررسی کنید به دشمنی و کینه عجیب تابناک از عربها میرسید گویی گردانندگان این سایت به هیج کس و کشوری غیر از عربها توجهی نمیکنند. سایت تابناک با هیاهوی عمدی به طور گسترده ای بدون اینکه بررسی شود همه جا منتشر کرد این حمله از طرف دولت عربستان و نه هکرهای سعودی صورت گرفته سایتهای دیگه هم فوری کپی پیست کردن و هکرهای وطنیی را احساساتی کرد و حمله به سایتهای سعودی شروع شد بعد هم تابناک خبر دیگری منتشر کرد مبننی بر اینکه این هکرها با دولت سعودی ارتباطی ندارند. منظور من حمایت از هیچ گروهی نیست ولی باید مواظب بود این گروهها جنگی درست نکنند و کسانی رو تشویق به ایجاد جنگ بیهوده نکنند. امیدوارم ملتها این کینه های بیهوده که باعث نابودی این منطقه شده رو کنار بزارن و از روی عقل و احترام با همدیگر برخورد کنند

  • ایرانی

    جالبه که اینقدر از عربستان دفاع می کنید صرفا چون مخالف جمهوری اسلامی هستید مثل یک عده که در عراق به داعش پیوستند چون مخالف دولت عراق بودند سایت وزارت صنعت و معدن عربستان هم هک شده که این گروه ارتباطی با سپاه ندارند و به قول شما هکرهای "جمهوری اسلامی" نیستند بلکه یک گروه هکر مستقل بنام دیجیتال بوی هستند و در رده هکرهای بین المللی رتبه 25 را دارند البته شما که مقاله ها را خوندید اینها را می دانید اما ترجیح دادید که چیزی در موردش نگویید ضمنا این عربستان بود که شروع کرده نه ایران یا جمهوری اسلامی و هک کردن سایت های دولتی ایران هم تجاوز به امنیت ایران است.

  • آتش سرد

    باعث تاسف است! این نزاع های فزون خواهانه حکومت ها. براستی چه سودی می برند این کشورها و مردم تحت سلطه حاکمان منطقه از آتش چنگ و تحمیل هزینه ها بر خود و دیگران؟! این همه شورش و جنگ داخلی و نیابتی... چه سودی حتی برای این حاکمیت ها دارد؟ تاریخ جهان و البته منطقه غرب آسیا/شرق میانی و نزدیک، مملو از حرب و جرح مردمان است! نتیجه بوده؟! پس رفت و عقب ماندگی در همه ابعاد اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی...! منابع محدود و فرصت های زندگی بهتر از دست می رود! نسل ها می سوزند، آه کشان رو بر بستر مرگ می بندند! آه و افسوس جهانی در برگرفته!

  • سیما

    داعخ ( دولت اسلامی علی خامنه ای) در برابر داعس! بقول ملا ها : اللهم اشغل المسلمین بالمسلمین !