ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات علیه خشونت جنسی و فرهنگ مردسالار در برزیل

انتشار فیلم تجاوز گروهی ۳۰ مرد به دختری ۱۶ ساله در برزیل مردم این کشور را شوکه کرد. هزاران زن در چند شهر به خیابان‌ها آمدند و علیه خشونت جنسی اعتراض کردند.

در پی انتشار فیلم تجاوز گروهی ۳۰ مرد به یک دختر ۱۶ ساله در برزیل، هزاران زن به خیابان‌های چند شهر این کشور آمدند و علیه خشونت جنسی اعتراض کردند.

تظاهرات اعتراضی زنان در ریو دو ژانیرو علیه خشونت جنسی ـ بر روی پلاکارد نوشته شده: «از ما همه خون می‌ریزد».

این تظاهرات جمعه ۲۷ مه / ۷ خرداد از جمله در شهرهای ریو دو ژانیرو و سائوپولو برگزار شد و زن‌های حاضر در تظاهرات خواهان پایان دادن به خشونت جنسی و فرهنگ مردسالار شدند.

در اینترنت نیز هزاران کاربر با شعار «من برای پایان دادن به فرهنگ تجاوز مبارزه می‌کنم» کارزاری علیه خشونت جنسی به‌راه انداختند.

روز چهارشنبه ۲۵ مه / ۵ خرداد در برزیل فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن بیش از ۳۰ مرد به یک دختر ۱۶ ساله تجاوز می‌کنند. این اتفاق در شهر ریو دو ژانیرو افتاد و مردم برزیل را شوک‌زده کرد.

در پی حمایت‌های مردم، دختر جوان در صفحه فیس‌بوک خود از کسانی که از او پشتیبانی کرده‌اند تشکر کرد.

میشل تامر، رئیس‌جمهور موقت برزیل نیز این تجاوز گروهی را به‌شدت محکوم کرد و گفت: «این احمقانه است که ما در قرن بیست‌ویکم با چنین جنایت‌هایی باید زندگی کنیم.»

تامر قول داد یک واحد ویژه از پلیس فدرال برای بررسی جنایت‌ها علیه زنان ایجاد شود. رئیس‌جمهور موقت برزیل همچنین نشست ویژه‌ای را فراخواند تا در آن وزیران امنیتی همه ایالت‌ها به بحث در مورد خشونت علیه زنان بپردازند.

به‌گفته یک سازمان غیردولتی برزیلی پلیس برزیل در سال ۲۰۱۴ در هر ۱۱ دقیقه یک گزارش از تعرض جنسی دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پارسی

    با توجه به طرفداری اشکار سایت شما از فمنیسم و از پیش قضاوت شده و محرز العین باری شما در وجود مردسالاری و عدم تحمل کوچکترین انقتاد از این مواضعتانف بهتر است بخش کامنت گذاری این نوع مطالبتان حذف کنید. مثل برخی سایتهای در نظام ایران، که از شدت ترس و محاق طرفداری از جناح، دلبخواه سانسور و یا بخش کامنها باز و بسته میکنند! این جوری بهتر است و لاقل بازدید کننده و کامنت گذران محدودتان سرخورده نمیشوند.

  • persian

    ارتباط دادن هر اتفاقی باری زنها، به داستان تخیلی مردسالاری، دیگر نخ نما شده است! زنها در امر جنسی-عاطفی، دست بالا دارند و سالار بودنشان در این قضیه حتمی است. برعکس مردها، متاسفانه بنا بر طبیعت جنسی شان، موجودی بازنده در برابر زنها هستند. مادی گرایی و عدم پای بندی به اخلاق در نزد عموم از جمله زنها، عدم توجه زنها به عدالت جنسی و گرایش زنها به انتخاب گلچینی از مردها و در نتیجه محرومیت طولانی بودن مردها از ارتباط جنسی، موجب بروز عقده جنسی شده است. عقده جنسی در مردها، دیگر معضل جهانی است. این کار هم با فرنگ سازی است. درست مردها بایست اخلاقیات رعایت کنند، ولی دسترسی به سکس و رابطه عاطفی با زنها واقعا راحت نیست. عملا در اغلب موارد چه به قالب ازدواج و حتی هم باشی ها، مردها باید در رابطه جنسی-عاطفی چیز بیشتر از یک رابطه دوجانبه برابر بپردازند! تا زمانی خود زنها به این درک و شعور عمومی نرسند که رابطه جنسی و عاطفی، یک رابطه برابر است و نباید بیشتر از ان طلب کنند و آنرا به رابطه آلوده به مادیات و پول کنند. تا زمانی زنها در قبال سکس انتظار پول و امکانت مادی دارند و در واقع به اشکال مختلف از فاحشگی تا ازدواج به نوعی در قبال سکس، انتظار پول و مادیات دارند، عقده جنسی درمان نشدنی است.