ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت نظامیان سابق آرژانتین به دلیل شکنجه مخالفان

۱۵ نظامی محکوم‌شده، در چارچوب همکاری امنیتی شش کشور آمریکای جنوبی در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ به نام «نقشه کندور»، در شکنجه مخالفان دست داشتند. در میان آن‌ها دو دیکتاتور سابق نیز دیده می‌شوند.

۱۵ تن از نظامیان سابق آرژانتینی به دلیل شکنجه مخالفان در دیکتاتوری‌های آمریکای جنوبی محاکمه شدند. این نخستین محاکمه همکاری‌های جنایی حکومت‌های دیکتاتوری‌ آرژانتین، اروگوئه، برزیل، شیلی، پاراگوئه و بولیوی است.

تصاویر قربانیان دیکتاتوری نظامی در آرژانتین در دست بستگان آن‌ها در تظاهراتی در بوئنوس آیرس

دادگاه تجدیدنظر در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین جمعه ۲۷ مه / ۷ خرداد از جمله رینالدو بیگنون، فرمانده ارتش و آخرین دیکتاتور نظامی این کشور را مسئول قتل بیش از ۱۰۰ تن از مخالفان شناخت و او را به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.

بیگنون ۸۸ ساله در سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۳ زمامدار آرژانتین بود و اکنون در زندان به‌سر می‌برد. او پیش از این به جرم نقض مداوم حقوق بشر به حبس ابد محکوم شده بود.

در میان متهمان دیگر این پرونده که از سه سال پیش دادگاه آن برگزار شده است، نام خورخه ویدلا، ژنرال و دیکتاتور سابق آرژانتین از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۱ نیز دیده می‌شود. او نیز پیش از این در سال ۱۹۸۵ در یک محاکمه تاریخی به حبس ابد محکوم شده بود. ویدلا در سال ۲۰۱۳ درگذشت.

قربانیان این نظامیان اروگوئه‌ای، شیلیایی، پاراگوئه‌ای، بولیویایی و آرژانتینی بودند که شکنجه شدند و بعد به قتل رسیدند.

همکاری نظامیان و سازمان‌های امنیتی این کشورها در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ «نقشه کندور» نامیده می‌شد.

برخی از قربانیان در چارچوب «نقشه کندور» از کشوری که دستگیر شده بودند به‌شکل غیرقانونی به کشور زادگاهشان منتقل شده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.