ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاریجانی رئیس موقت مجلس شد

رئیس مجلس نهم در دومین جلسه علنی مجلس دهم با ۷۰ رأی بیشتر از محمدرضا عارف، نماینده اصلاح‌طلبان، رئیس موقت مجلس دهم شد. نمایندگان «مستقل» در انتخاب لاریجانی نقش اصلی را داشتند.

صبح امروز، یکشنبه ۹ خرداد، در دومین جلسه علنی مجلس جدید، انتخاب رئیس موقت در دستور کار قرار داشت. علی لاریجانی، رئیس دوره پیشین مجلس و محمدرضا عارف کاندیدا شدند. از مجموع ۲۸۱ رأی، لاریجانی ۱۷۳ رأی آورد، عارف ۱۰۳ رأی. ۵ رأی سفید بودند.

عارف به لاریجانی تبریک می‌گوید
عارف به لاریجانی تبریک می‌گوید

به این ترتیب ریاست مجلس در دست اصول‌گرایان قرار می‌گیرد. عارف، چهره اصلاح‌طلب و نفر اول لیست «امید»، نتوانست آرای گروهی را که «مستقل» نامیده می‌شوند، جلب کند. آنان به لاریجانی رأی داده‌اند.

در انتخاب رئیس موقت اکثریت نسبی کافی است. رئیس دائمی پس از تصویب اعتبارنامه‌ها برگزیده می‌شود.

لاریجانی در نخستین نطق پیش از دستور خود در مجلس دهم فراکسیون‌های مختلف را نقطه قوت مجلس خواند و گفت در ترکیب هیئت رئیسه از این فراکسیون‌ها حضور دارند.

او محمدرضا عارف را دوست قدیمی خود نامید و او را یکی از «شخصیت‌های بسیار خوب کشور» دانست.

لاریجانی گفت در این مدت با عارف گفت‌وگوهایی داشته و تلاش کرده‌اند تا مجلس دهم همگرایی بیشتری داشته باشد.

علی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفت مجلس باید هم مسائل منطقه را رصد کند و مشکلات درونی اقتصادی را حل کند.

خامنه‌ای نیز در پیام خود به همین موضوعات اشاره کرده بود.

رئیس موقت مجلس دهم ضمن تأکید بر «اقتصاد مقاومتی» از «توسعه دیپلماتیک کشور» نیز سخن گفت و افزود ایران یک جزیره تنها در دنیا نیست و باید با همه کشورها در دنیا ارتباط داشته باشد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.