ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: احتمالاً ۷۰۰ پناهجو در مدیترانه غرق شدند

در پی واژگونی سه قایق حامل پناهجویان در روزهای اخیر در دریای مدیترانه، احتمالاً بیش از ۷۰۰ تن جان خود را از دست داده‌اند. تا کنون تنها ۱۵ جسد از میان حدوداً ۷۰۰ پناهجوی غرق شده کشف شده است.

سازمان ملل روز یکشنبه ۲۹ مه/ ۹خرداد اعلام کرد که در پی واژگونی سه قایق حامل پناهجویان در روزهای اخیر در دریای مدیترانه، احتمالاً بیش از ۷۰۰ تن جان خود را از دست داده‌اند.

دریای مدیترانه پرخطرترین مسیر برای عبور پناهجویان است

کارلوتا سَمی، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «گمان می‌رود یک قایق کوچک حامل ۱۰۰ پناهجو چهارشنبه گذشته واژگون شده باشد. تمام سرنشینان آن نیز مفقود شده و فعلاً هیچ خبری از اجساد احتمالی نیست.»

به گفته سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، پنجشنبه ۲۶ مه نیز یک قایق دیگر، حامل دست‌کم ۶۷۰ پناهجو در جنوب ایتالیا در دریای مدیترانه واژگون شده است. ۵۵۰ نفر از پناهجویان این قایق نیز در حال حاضر مفقود هستند.

جان به دربردگان از قایقی می‌گویند که موتورش از کار افتاده بوده و توسط یک قایق یدک کش دیگر حمل می‌شده است. هر دو قایق نیز واژگون شدند.

از این قایق ۱۵ نفر خودشان را به ساحل رساندند و ۷۹ نفر نیز توسط قایق‌های گشت زنی پیدا شدند.

تا کنون تنها ۱۵ جسد از میان حدوداً ۷۰۰ پناهجوی غرق شده کشف شده است.

دریای مدیترانه پرخطرترین مسیر برای عبور پناهجویان است. پس از بسته شدن مرزهای اروپا در مقدونیه و با گرم‌تر شدن هوا پناهجویان از مسیر دریای مدیترانه در سواحل لیبی بیشتر استفاده می‌کنند.

بر اساس آمار سازمان ملل از آغاز سال جاری میلادی تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در حوادث مختلف مسیر لیبی به ایتالیا جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    17 شهروند عراقی سنی در منطقه کرامه در اطراف فلوجه روز شنبه 28 مه به دست شبه نظامیان بسیج مردمی یا «حشد الشعبی » وابسته به ایران در شرق فلوجه به طور فجیعی کشته شدند. شبه نظامیان موسوم به حشد الشعبی که از سوی سپاه پاسداران ایران شاخه برون مرزی حمایت می شوند این افراد را به اتهام وابستگی به داعش بازداشت و سپس در ملاء عام سر بریدند. شبه نظامیان حشد الشعبی که دیدگاهی فرقه‌گرایانه ای نسبت به سنی‌ها دارند ، تمام مساجد سنی‌ها در اطراف فلوجه را ویران کردند. اقدامات حشد الشعبی در تخریب مساجد سنی ها و اعدام 13 جوان در الکرامه در اطراف فلوجه با محکومیت اغلب نهادهای مدنی حقوق بشری و مذهبی در عراق شده است. هیئت علمای عراق، با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایت های «حشد الشعبی» در تخریب مساجد و قتل عام سنی ها اعلام کرد که شبه نظامیان حشد الشعبی و کسانی که آن نهاد را اداره می کنند، به بهانه مبارزه با داعش خط مشی فرقه‌گرایانه ایران در عراق را اجرا می کند. فرماندهان سنی در نیروهای عراق نیز با محکوم کردن این اقدامات «جنایتکارانه » حشد الشعبی مورد حمایت ایران اعلام کردند که این اقدامات هیچ تفاوتی با اعمال جنایتکارانه داعش ندارد!