ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عملیات فلوجه؛ تجمع کامل نیروهای ویژه دولت عراق در اطراف شهر

فاز اول عملیات آزادسازی فلوجه با پیوستن آخرین گردان به جمع نیروهای عملیاتی پایان یافت. اکنون شهر فلوجه در محاصره کامل نیروهای ویژه دولت عراق و شبه‌نظامیان حشد شعبی قرار دارد.

نیروهای ویژه دولت عراق در عملیات آزادسازی فلوجه فرایند تجمع و کمین کردن در اطراف این شهر را تکمیل کردند.

عملیات آزادسازی فلوجه با شرکت نیروهای ضد تروریسم، پلیس عراق و شبه نظامیان شیعه صورت می ‌گیرد

سرگرد ضیا ثامر از اعضای نیروهای ویژه عراق به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: «آخرین گردان از نیروهای عملیاتی در سپیده ‌دم یکشنبه ۲۹مه/۹ خرداد به کمپ‌های مستقر در اطراف شهر فلوجه ملحق شد.»

فاز اول عملیات آزادسازی فلوجه با پیوستن آخرین گردان به جمع نیروهای عملیاتی پایان یافت. اکنون شهر فلوجه در محاصره کامل نیروهای ویژه دولت عراق و شبه‌نظامیان حشد شعبی قرار دارد.

عبدالوهاب سعدی، فرمانده ارتش عراق و مسئول این عملیات نیز از پیوستن نیروهای ضد تروریسم، پلیس عراق و شبه نظامیان شیعه یا همان حشد الشعبی به عملیات آزادسازی فلوجه خبر داد.

در حال حاضر تمام نیروها در دو کمپ جداگانه در اطراف شهر فلوجه مستقر شده‌اند.

تاکنون هیچ مقام رسمی از تعداد نیروهای مستقر و زمان دقیق آغاز فاز جدید عملیات و هجوم به نیروهای داعش در شهر فلوجه خبری اعلام نکرده است.

فاز اول عملیات آزادسازی فلوجه با پیوستن آخرین گردان به جمع نیروهای عملیاتی پایان یافت

عبدالامیر شیماری، یکی دیگر از فرماندهان ارشد عملیات به خبرگزاری فرانسه گفت: «مقاومت داعش درون شهر بسیار بالاست. با این حال نیروهای ما از تمام جهات به شهر یورش می‌برند. انتظار داریم عملیات به زودی آغاز شود.»

با این حال برآیندها نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ هزار نفر از شهروندان غیر نظامی فلوجه در این شهر گیر افتاده‌اند. شماری از سازمان‌های حقوق بشری نسبت به سرنوشت مردم فلوجه به ارتش عراق هشدار دادند.

انتظار می‌رود نیروهای داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

همچنین از زمان آغاز عملیات آزادسازی فلوجه بیش از ۸۰ درصد از روستاها و مناطق اطراف این شهر که بخشی از قلمروی داعش بوند نیز آزاد شد و به کنترل نیروهای دولتی درآمده است.

نیروهای داعش در سال ۲۰۱۴ کنترل شهر بزرگ و سنی‌نشین فلوجه که در ۶۰ کیلومتری غرب بغداد واقع شده است را به دست گرفتند.

نیروهای ارتش عراق و شبه‌نظامیان حشد شعبی از دوشنبه گذشته عملیات بازپس‌گیری فلوجه از دست نیروهای داعش را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    دین مبین من در آوردی محمد کذاب که اسلام باشد ، اجازه هر گونه جنایت و اعمال شنیع ضد بشری را به پیروان خود میدهد و پیروان آن هم با تآسی از محمد کذاب و علی جنایتکار ، هر غلطی خواستند میکنند و به خیال باطل خود راه ثواب می روند . به امید نابودی دین و مذهب در جهان ، به خصوص اسلام ناب محمد کذاب .

  • nader

    17 شهروند عراقی سنی در منطقه کرامه در اطراف فلوجه روز شنبه 28 مه به دست شبه نظامیان بسیج مردمی یا «حشد الشعبی » وابسته به ایران در شرق فلوجه به طور فجیعی کشته شدند. شبه نظامیان موسوم به حشد الشعبی که از سوی سپاه پاسداران ایران شاخه برون مرزی حمایت می شوند این افراد را به اتهام وابستگی به داعش بازداشت و سپس در ملاء عام سر بریدند. شبه نظامیان حشد الشعبی که دیدگاهی فرقه‌گرایانه ای نسبت به سنی‌ها دارند ، تمام مساجد سنی‌ها در اطراف فلوجه را ویران کردند. اقدامات حشد الشعبی در تخریب مساجد سنی ها و اعدام 13 جوان در الکرامه در اطراف فلوجه با محکومیت اغلب نهادهای مدنی حقوق بشری و مذهبی در عراق شده است. هیئت علمای عراق، با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایت های «حشد الشعبی» در تخریب مساجد و قتل عام سنی ها اعلام کرد که شبه نظامیان حشد الشعبی و کسانی که آن نهاد را اداره می کنند، به بهانه مبارزه با داعش خط مشی فرقه‌گرایانه ایران در عراق را اجرا می کند. فرماندهان سنی در نیروهای عراق نیز با محکوم کردن این اقدامات «جنایتکارانه » حشد الشعبی مورد حمایت ایران اعلام کردند که این اقدامات هیچ تفاوتی با اعمال جنایتکارانه داعش ندارد!!