ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکره‌کننده ارشد اپوزیسیون سوریه از گفت‌وگوهای صلح کنار کشید

تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ سوریه ضربه دیگری خورد. محمد علوش، یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد اپوزیسیون سوریه اعلام کرد که مذاکرات صلح ژنو را ترک می‌کند. او بشار اسد و جامعه جهانی را مسئول کناره‌گیری خود دانست.

محمد علوش یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد اپوزیسیون سوریه در گفت‌وگوهای صلح ژنو اعلام کرد که دیگر در این مذاکرات شرکت نخواهد کرد. او در صفحه توئیتر خود نوشت این مذاکرات تاکنون ثمری نداشته است. علوش مسئول این اقدام را بشار اسد و جامعه جهانی دانست.

محمد علوش از گروه سلفی «جیش الاسلام» است.

محمد علوش گفته است رژیم «خیره‌سر» اسد به بمباران مردم ادامه می‌دهد و اجازه ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به شهرهای تحت محاصره را نمی‌دهد.

او افزوده است که جامعه جهانی قادر به اجرای قطعنامه‌های خود نیست، به‌ویژه در مورد آن‌چه بر وضعیت انسانی می‌گذرد؛ یعنی برچیدن محاصره شهرها، کمک‌های امدادی، آزادی زندانیان و حفظ آتش‌بس.

محمد علوش از گروه سلفی «جیش الاسلام» است. «جیش الاسلام» یکی از ۱۰۰ گروه شورشی است که با آتش‌بس پیشنهادی آمریکا و روسیه در پایان ماه فوریه موافقت کرد. این گروه از گروه‌های پرنفوذ مخالفان است که در مذاکرات ژنو نیز وزنه‌ای محسوب می‌شد.

رژیم بشار اسد و حامی آن جمهوری اسلامی ایران «جیش الاسلام» را از گروه‌های تروریستی می‌دانند.

آتش‌بسی که از ماه فوریه در سوریه برقرار شده و شامل حال گروه «دولت اسلامی» (داعش) و گروه‌های تندرو اسلامی دیگر همچون جبهه النصره نمی‌شود، در هفته‌های گذشته بارها نقض شده است. نقض آتش‌بس به‌ویژه در منطقه حلب و اطراف دمشق مشهود بوده است.

نیروهای اپوزیسیون سوریه و دولت این کشور یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.