ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفته‌نامه «۹ دی» توقیف شد

به دلیل انتشار مقاله‌ای با عنوان «لیست ناامید» در انتقاد از رویکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست خبرگان و ریاست مجلس «۹ دی» از انتشار بازماند و پرونده‌اش به دادگاه ارجاع شد.

هیأت نظارت بر مطبوعات یک بار دیگر هفته‌نامه «۹ دی» را به خاطر انتشار مقاله‌ای با عنوان «لیست ناامید» توقیف کرد.

هفته‌نامه «۹ دی» توقیف شد

مقاله «لیست ناامید» شنبه ۸ خرداد در هفته‌نامه «۹ دی» منتشر شده بود. این مقاله این مدعا را در میان آورده بود که هاشمی رفسنجانی و محمد رضا عارف در انتخابات ریاست خبرگان و ریاست مجلس شورای اسلامی شکست خورده‌اند.

این مقاله همچنین ادعا کرده بود که رهبران اصلاح‌طلب شخصیت محمد رضا عارف را به بازی گرفته‌اند و با وجود آنکه او ۱۰ برابر علی لاریجانی رأی آورده است، ریاست مجلس شورای اسلامی را به لاریجانی واگذار کرده‌اند.

هیأت نظارت بر مطبوعات در واکنش به انتشار این مقاله، صبح دوشنبه ۱۰ خرداد تشکیل جلسه داد و هفته‌نامه «۹ دی» را به دلیل انتشار مطالب مغایر با بند ۸ و ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات و بی‌توجهی به مصوبات شورایعالی امنیت ملی توقیف کرد و پرونده آن را به دادگاه ارجاع داد.

حمید رسایی مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته‌نامه «۹ دی» است. این هفته‌نامه پیش از این ۲۷ بهمن سال ۱۳۹۳ به خاطر مخالفت با «سیاست هسته‌ای نظام»، «سیاه‌نمایی» و توهین به آیت‌الله خمینی توقیف شده بود.

هفته‌نامه «۹ دی» یک بار در خرداد ۱۳۹۰ لغو امتیاز شد و دوباره پس از مدت کوتاهی انتشار خود را از سر گرفت. در دی‌ سال ۹۲ نیز حمید رسایی، مدیرمسئول آن به دلیل انتشار یادداشتی انتقادی درباره علی لاریجانی، رئیس مجلس به حبس و شلاق محکوم شد. این حکم اما اجرا نشد. در اسفندماه ۹۲ نیز این نشریه بار دیگر توقیف شد. علیرضا معاف، سردبیر آن دلیل این توقیف را انتقادات نشریه از حسن روحانی، رئیس‌جمهور عنوان کرد. با این حال در اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ این هفته‌نامه انتشار خود را از سر گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.