ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شاهین نجفی و به هم زدن کلیشه‌ها با بازخوانی ترانه‌های فولک

شاهین نجفی در کنسرتش در شهر اوترخت در هلند روایت تازه‌ای از موسیقی فولک ایران ارائه داد. با این خواننده و آهنگساز گفت‌وگو کرده‌ایم.

شاهین نجفی، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز ایرانی، ۲۸ مه در شهر اوترخت هلند به روی صحنه رفت. این کنسرت با اجرای ترانه‌ای گیلکی به نام «آی لیلی» اغاز شد. ترانه «آی لیلی» یکی از آثار احمد عاشورپور، خواننده صاحب‌نام گیلان است و به تازگی فرجام سعیدی، خواننده و آهنگساز آن را تنظیم کرده است.

شاهین نجفی در گفت‌و‌گو با رادیو زمانه می‌گوید که با اجرای این ترانه قصد داشته با بازخوانی ترانه‌های فولک، کلیشه‌های موسیقایی را به هم بزند و افزون بر آن، از این طریق گویش و موسیقی گیلکی را به دیگر ایرانیان، به‌ویژه جوانان معرفی کند.

نجفی همچنین وعده داد که به زودی آلبوم تازه‌ای به‌ نام «رادیکال» را منتشر خواهد کرد.

در کنسرت اوترخت، مجید کاظمی، خواننده و آهنگساز ایرانی، شاهین نجفی را همراهی می‌کرد.

گفت‌وگوی رادیو زمانه با شاهین نجفی را می‌شنوید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گیله برار

    گیلکی: ساق بیبی شاهین گیلکی بِشتاوان امره گیله برار ، بَمَج شاهین ،گیلکن چوم برایَن ... فارسی : سلام شاهین ؛برادر گیلک مون،گیلکی بخون برامون بیشتر ،عجله کن شاهین، گیلک ها چشم به راه هستن...