ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم هفت زندانی سیاسی در ایران اعتصاب غذا کرده‌اند

در زندان‌های ایران موج جدیدی از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و عقیدتی به‌راه افتاده است. وضعیت جسمانی برخی از زندانیان اعتصابی به‌شدت وخیم است.

در زندان‌های ایران موج جدیدی از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و عقیدتی به‌راه افتاده است. وضعیت جسمانی برخی از زندانیان اعتصابی به‌شدت وخیم است.

عکس تزئینی است

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده است که احسان مازندرانی، جعفر عظیم‌زاده، مریم نقاش زرگران، محمدصدیق کبودوند، رسول رضوی، حشمت‌الله طبرزدی و محمد عبداللهی از جمله زندانیانی هستند که در زندان‌های اوین، رجایی‌شهر و ارومیه در اعتراض به وضعیت‌شان در اعتصاب غذا به‌سر می برند.

احسان مازندرانی، روزنامه نگار زندانی در بند هشت زندان اوین ۱۴ روز است که در اعتراض به دستگیری و روند رسیدگی به پرونده‌اش دست به اعتصاب غذا زده است. او به هفت سال زندان در دادگاه بدوی محکوم شده است.

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، زندانی در بند هشت زندان اوین در اعتراض به «سرکوب فعالیت‌های کارگران و معلمان از طریق پرونده‌سازی‌های امنیتی» در سی‌ودمین روز اعتصاب غذا به‌سر می‌برد. او تاکنون دست‌کم دوبار به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده و بدون رسیدگی کامل و بدون درمان به زندان بازگردانده شده است. عظیم‌زاده به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم شده است.

محمدصدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به‌رغم بیماری‌هاى متعدد در اعتراض به پرونده‌سازى اخیر از ١٩ اردیبهشت‌ماه دست به اعتصاب غذا زده است. او روز گذشته، یکشنبه ۹ خرداد به دلیل وخامت حالش برای دومین بار به بیمارستان منتقل شد.

کبودوند از دهم تیرماه ۱۳۸۶ زندانی و در مجموع به ۱۱ سال حبس محکوم شده است. دادگاه تجدیدنظر حکم ۱۰ سال حبس او را تأیید کرده است.

مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی که در بند زنان اوین زندانی است نیز در اعتراض به عدم رسیدگی به بیماری‌ها و وضعیت پرونده‌اش، همچنین عدم آزادی مشروط و مخالفت با اعطای مرخصی پنج روز است که در اعتصاب غذا به‌سر می برد. او نیز یکشنبه شب در پی وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد و در حالت بیهوش به زندان بازگردانده شد.

حشمت‌الله طبرزدی، فعال سیاسی نیز که به تازگی بازداشت شده و در زندان اوین بلاتکلیف است، در اعتراض به دستگیری دوباره اعتصاب کرده است. هنوز روشن نیست که طبرزدی از چه تاریخی اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است.

در زندان مرکزی تبریز نیز رسول رضوی فعال آذربایجانی در اعتراض به روند دستگیری و محاکمه خود، در یازدهمین روز اعتصاب غذا به‌سر می‌برد. او گفته است زمانی به اعتصاب خود پایان خواهد داد که احکام صادره از سوی دادگاه انقلاب تبریز لغو شوند و دادگاهی علنی و عادلانه برگزار شود.

همچنین محمد عبداللهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه حکم صادر شده را ناعادلانه می‌داند و در اعتراض به این حکم و نحوه رسیدگی به پرونده از روز گذشته (یکشنبه) دست به اعتصاب غذای نامحدود زد.

دو زندانی دیگر به نام‌های آرش مکری و محمدامین آگوشی نیز در ماه گذشته اعلام اعتصاب غذا کرده بودند اما از ادامه اعتصاب این دو زندانی اطلاعی در دست نیست.

وضعیت دادرسی‌ها، محاکمات و رسیدگی به زندانیان در زندان‌های ایران چنان است که زندانیان سیاسی و عقیدتی بارها برای دستیابی به خواسته‌های اولیه خود مجبور به اعتصاب غذا می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.