ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران از ضعیف‌ترین کشورها در مبارزه با برده‌داری مدرن

بیش از ۴۵ میلیون نفر در جهان در دام برده‌داری مدرن افتاده‌اند. ۴۵.۸ میلیون مرد، زن و کودک. این رقم ۱۰ میلیون نفر بیش‌تر از آمارهای به دست آمده در سال ۲۰۱۴ است.

بیش از ۴۵ میلیون نفر در جهان در دام برده‌داری مدرن افتاده‌اند. ۴۵.۸ میلیون مرد، زن و کودک. این رقم ۱۰ میلیون نفر بیش‌تر از آمارهای سال ۲۰۱۴ در این زمینه است.

ایران از بدترین کشورها در زمینه مبارزه با برده‌داری مدرن است.

این اطلاعات و آمار را بنیاد «واک فری» در گزارش تازه خود درباره شاخص جهانی برده‌داری منتشر کرده است. آماری که نشان می‌دهد بردگان معاصر یک سوم بیش‌تر از آن چیزی هستند که قبلا تصور می‌شد.

واک فری بنیادی است که اندرو فارست، میلیاردر و کنشگر مدنی استرالیایی آن را تاسیس کرده است.

هند با داشتن ۱۸.۳۵ میلیون برده مدرن، در این زمینه رکورددار است و پس از این کشور، چین با ۳.۳۹ میلیون و پاکستان با ۲.۱۳ میلیون برده مدرن، در رده‌های بعدی قرار دارند. بنگلادش و ازبکستان هم چهارم و پنجم هستند.

این پنج کشور در مجموع ۵۸ درصد بردگان معاصر جهان یعنی ۲۶.۶ میلیون نفر را در خود جای داده‌اند.

با وجود رکوردداری هند اما از این کشور به عنوان کشوری که پیشرفت‌های چشم‌گیری در مبارزه با برده‌داری مدرن داشته، نام برده شده‌ است.

بر اساس گزارش بنیاد واک فری، بردگان جهان مدرن (معاصر) اغلب کسانی هستند که گرفتار قاچاقچیان انسان شده‌اند و مجبور شده‌اند تن به تن‌فروشی بدهند. آن‌ها خدمتکار خانگی هستند یا برای کارهای سخت در کارخانه‌ها و مزارع، به اسارت درآمده‌اند و مجبورند سخت کار کنند و رنج دوری از خانواده‌ها و آشنایان‌شان را تحمل کنند.

از بحران آوارگی و پناهجویی به عنوان یکی از دلایل افزایش شمار بردگان مدرن نام برده می‌شود.

فیونا دیوید به عنوان مسئول اجرایی این پژوهش می‌گوبد که بحران پناهجویان مردم خاورمیانه را در مقابل قاجاقجیان انسان در موقعیتی آسیب‌پذیر قرار داده است.

شاخص برده‌داری جهانی در سال ۲۰۱۶ همچنین نشان می‌دهد که این شکل از برده‌داری در سراسر جهان وجود دارد اما وضعیت در قاره آسیا به مراتب بدتر است. پس از آسیا نیز اقیانوسیه قرار دارد.

در گزارش بنیاد واک فری از ایران هم نام برده شده است؛ در کنار اریتره، هنگ‌کنگ، پاپوآ گینه نو، سودان جنوبی و کره شمالی و به عنوان بدترین کشورها در زمینه مبارزه با برده‌داری مدرن که قوانین‌شان ناکافی و ناکارآمد است و دولت و قانونگداران، اقدامات خاص و موثری در این زمینه انجام نمی‌دهند.

دیلی‌میل روز سه‌شنبه ۳۱ ماه می/ یازدهم خرداد، با انتشار گزارشی درباره شاخص برده‌داری بنیاد واک‌‌فری از به بردگی گرفته شدن ۴.۳۷ درصد از جمعیت مرموزترین کشور جهان یعنی کره شمالی خبر داده است. در ازبکستان ۳.۹۷ درصد و در کامبوج ۱.۶۵ درصد جمعیت کشور، بردگان جهان مدرن هستند.

سالانه ۱۲۹‌هزار نفر هم در مالزی به دام برده‌داری معاصر می‌افتند. این در حالی است که مالزی در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی در زمینه برده‌داری مدرن در رتبه پنجم است و پس از کشورهای کامبوج، میانمار، برونئی و تایلند قرار دارد.

در این گزارش همچنین از بریتانیا به عنوان پیشقراول مبارزه با برده‌داری مردن با تصویب قوانین لازم تقدیر شده و مدیر بنیاد واک فری از سیاستمداران در کشورهای مختلف جهان خواسته است تا قوانین بریتانیا را در این زمینه الگو قرار دهند.

بریتانیا مجازات کسانی را که دست به برده‌داری مدرن بزنند، به حبس ابد افزایش داده است. با وجود این تحمین زده می‌شود که حدود ۱۳‌هزار نفر در بریتانیا به دام برده‌داری مدرن افتاده باشند. بیش‌تر این افراد آلبانیایی‌ هستند و نیجریه‌ای‌ها و ویتنامی‌ها هم رتبه‌های بعدی را دارند. اما بسیاری از اتباع بریتانیایی هم که اغلب دختران نوجوان هستند، برای کارگری جنسی تربیت می‌شوند.

هلند، آمریکا، سوئد، استرالیا، پرتغال و کرواسی هم دیگر کشورهایی صاحب رتبه در مبارزه با برده‌داری مدرن هستند.

برده‌داری معاصر شامل مواردی همچون کار اجباری در محیط و شرایط غیرانسانی (در معدن‌ها، مزرعه‌ها، کارخانه‌ها و ...)، تجارت و کارگری جنسی، کار برای پرداخت قرض و موارد دیگری از این دست می‌شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.