ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«خدامی مسجد» رشته دانشگاهی شد

رشته «خدامی مسجد» در قالب طرح کرامت از سال جاری در استان تهران به صورت دانشگاهی ارائه می‌شود. خدامی که دیپلم ندارند نیز مجازند در این دوره آموزشی شرکت کنند.

رشته «خدامی مسجد» در قالب طرح کرامت از سال جاری در استان تهران به صورت دانشگاهی ارائه می‌شود. خدامی که دیپلم ندارند نیز مجازند در این دوره آموزشی شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح کرامت ویژه خادمین مساجد استان تهران با هدف ارتقای توان مهارتی خدام در مباحث بهداشت محیط  از آغاز اردیبهشت و خردادماه سال جاری پیگیری شد و تاکنون چند دوره آموزشی نیز برگزار شده است.

حجت‌الاسلام حسن مزدجو، معاون شورای ائمه جماعات مساجد ناحیه مطهری در رابطه با تحصیلات خدام در رشته خدمت مسجد گفت: «تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه علمی کاربردی و مرکز رسیدگی به امور مساجد بسته شده است.»

در این رشته آشنایی با بهداشت محیط مسجد و آشپزخانه، بهداشت فردی در مسجد، ضدعفونی صحیح لوازم آبدارخانه و سرویس‌های بهداشتی و شیوه اصولی مبارزه با حیوانات موذی از جمله موارد آموزشی است که خدام مساجد با آن آشنا می‌شوند.

یکی از این دوره‌های آموزشی که تاکنون برگزار شده است دوره آموزش بهداشت و سلامت ویژه خدام مساجد ناحیه علامه امینی است.

در این دوره مربیان بهداشت به تببین و آموزش بررسی وضعیت بهداشتی مساجد، ممنوعیت استعمال دخانیات، ممنوعیت بردن کفش به مساجد، ممنوعیت استفاده مشترک از لباس‌های مخصوص عزاداری، رعایت نکات بهداشتی در کفش‌داری، تجهیز مسجد به جعبه کمک‌های اولیه، استفاده از روپوش سفید در آبدارخانه مسجد و ممنوعیت خوابیدن افراد در مسجد پرداختند.

تبدیل شدن چنین مشاغلی به رشته‌های دانشگاهی فرآیندی است که از سال‌های پیش آغاز شده است. سال گذشته، محمد فراهانی، رئیس سازمان بسیج مداحان ایران خبر داد که دانشکده مداحی تا سال آینده در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

از چهار سال پیش این امکان ایجاد شده بود که مداحان از دانشگاه‎ها مدرک بگیرند. علی آهی، رئیس هیأت مدیره خانه مداحان ایران، تابستان سال ۹۱ از ایجاد رشته مداحی در دانشگاه علمی کاربردی خبر داده و گفته بود: «مداحان می‌توانند با تحصیل علم در این دانشگاه مدارک کاردانی و کارشناسی دریافت کنند».

ایده گشودن دانشگاه ویژه مداحی نیز از سال‌های پیش آغاز شده بود. سال ۹۱، علی اکبر مداحی، رئیس وقت سازمان بسیج مداحان خبر داده بود که تا دو سال آینده، دانشکده «هنر و ادبیات آیینی (مداحی)» در دانشگاه بسیج راه‌اندازی می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • roozbeh

    حیف شد حوض آب تو ایران بخاطر آپارتمان نشینی منسوخ شده وگرنه اینا براش دکترا میذاشتن.. آخه یکی نیست بگه همه اینا رو که گفتید تو یکی دو هفته میشه یاد داد دیگه دانشگاش چیه. حالا قضیه چیه. قضیه از این قرار که خیلی از مقام ها و پست های دولتی مدرک تحصیلات معادل دانشگاهی میخواد و اکثریت این حزب اللهی ها و چماق بدستهای بسیجی فاقدش هستند و بدینوسیله صاحب یک مدرک دانشگاهی اصل و واجد شرایط وکیل و وزیر و استاندا ر و فرماندار وووو میشن و احتیاجی به مدارک تقلبی از دانشگاهای قلابی خارجی نیستند. و روزه خون و نو حه خون و آبدارچی مسجد میشن وکیل و وزیر.

  • farhad

    وقتي تو دنيا رشته ديويد بكام شناسي داريم جه منعي داره مسحد هم رشته داشته باشه

  • سیما

    آقای مهندس خادم! آقای دکتر مداح! آیت الله العظمی خامنه ای!