ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیرین عبادی خواهان آزادی محمدصدیق کبودوند شد

شیرین عبادی، برنده جایزه نوبل صلح ۲۰۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای وضعیت سلامت محمدصدیق کبودوند، بنیانگذار سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و زندانی سیاسی در ایران را وخیم توصیف کرد و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط او شد.

شیرین عبادی، برنده جایزه نوبل صلح ۲۰۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای وضعیت سلامت محمدصدیق کبودوند، بنیانگذار سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و زندانی سیاسی در ایران را وخیم توصیف کرد و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط او شد.

در پی اعتصاب غذای اخیر در زندان حال محمدصدیق کبودوند وخیم است.

شیرین عبادی در این اطلاعیه که تاریخ آن سه‌شنبه ۱۱ خرداد است، نوشته است: «وضعیت سلامت محمد صدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر در پی تداوم اعتصاب غذا به‌شدت به خطر افتاده است و خطر مرگ او را تهدید می‌کند.

شیرین عبادی دولت ایران را مسئول جان کبودوند و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی دانست.

محمدصدیق کبودوند به‌رغم بیماری‌هاى متعدد در اعتراض به پرونده‌سازى اخیر از ١٩ اردیبهشت‌ماه دست به اعتصاب غذا زده است. او روز یکشنبه ۹ خرداد به دلیل وخامت حالش برای دومین بار به بیمارستان منتقل شد.

به گفته همسرش پریناز باغبان حسنی او از زمستان سال گذشته سه بار به دادسرا احضار شده و هر بار اتهامات جدیدی را علیه او تفهیم کرده‌اند.

کبودوند از دهم تیرماه ۱۳۸۶ زندانی و در مجموع به ۱۱ سال حبس محکوم شده است. دادگاه تجدیدنظر حکم ۱۰ سال حبس او را تأیید کرده است.

شیرین عبادی گفته است پرونده جدید علیه کبودوند به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی ـ آن هم در زندان»، طرح شده است تا از این طریق اجازه ندهند حتی پس از پایان حبس غیرعادلانه قبلی، آزاد شود و به میان همفکران خود بازگردد.

به دعوت انجمن حقوق بشر کردستان ایران در ژنو امروز ۱۲ خرداد، گردهمایی در مقابل مقر سازمان ملل در ژنو برای جلب حمایت بین‌المللی جهت آزادی محمدصدیق کبودوند و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی، پایان دادن به هر گونه شکنجه و خشونت، دسترسی زندانیان به بهداشت و لغو مجازات اعدام برگزار می‌شود.

کمتر از یک هفته پیش نیز سازمان گزارشگران بدون مرز نسبت وضعیت سلامت محمدصدیق کبودوند اظهار نگرانی کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.