ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس‌جمهوری جدید فیلیپین قتل روزنامه‌نگاران را موجه خواند

رودریگو دوترته معتقد است که روزنامه‌نگاران نباید فکر کنند چون روزنامه‌نگارند پس از قتل مصون خواهند بود. او می‌گوید «روزنامه‌نگار فاسد» هم باید کشته شود.

رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری منتخب فیلیپین بار دیگر نشان داد که این کشور دیگر سرزمین امنی برای روزنامه‌نگاران نیست. او در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است روزنامه‌نگاران نیز از قتل مصون نخواهند بود.

رودریگو دوترته در انتخابات ریاست جمهوری ۹ مه / ۲۰ اردیبهشت پیروز شد.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، رئیس‌جمهوری جنجالی فیلیپین قتل روزنامه‌نگاران را در برخی موارد درست خواند. رودریگو دوترته در یک نشست رسانه‌ای در روز سه‌شنبه ۳۱ مه / ۱۱ خرداد (به‌وقت محلی) در زادگاهش شهر داوائو، خطاب به روزنامه‌نگاران گفت: «روزنامه‌نگار بودن تو ـ اگر آدم نابه‌کاری باشی ـ دلیلی بر مصون ماندن‌ات از قتل نیست.»

به‌گفته او برای روزنامه‌نگاران خوب که حقیقت را گزارش می‌کنند اتفاقی نمی‌افتد اما روزنامه‌نگاران فاسد به بهانه آزادی بیان نمی‌توانند نجات یابند.

سندیکای روزنامه‌نگاران فیلیپین با نگرانی به سخنان رودریگو دوترته واکنش نشان داد. این سندیکا چهارشنبه یکم ژوئن/ ۱۲ خرداد در بیانیه‌ای اظهارات رئیس‌جمهوری پیروز در انتخابات ۹ مه/ ۲۰ اردیبهشت را «وقیحانه» خواند.

سندیکای روزنامه‌نگاران گفت: «هیچ چیز قتل روزنامه‌نگاران را توجیه نمی‌کند.»

دوترته نام و یاد ۱۷۶ تن از روزنامه‌نگارانی که از سال ۱۹۸۶ تاکنون در فیلیپین کشته شده‌اند به هیچ گرفت و از «فصل شکار» برای خاموش کردن صدای رسانه‌ها سخن گفت.

روز جمعه گذشته در مانیل، پایتخت فیلیپین، یک روزنامه‌نگار به ضرب گلوله کشته شد.

رودریگو دوترته ۷۱ ساله در زمان رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری قول داد مجازات اعدام را در فیلیپین دوباره قانونی کند و به مأموران امنیتی مجوز شلیک به‌منظور قتل بدهد.

در دورانی که او شهردار شهر داوائو بود نیروهای امنیتی بیش از هزار مجرم را کشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ستوده

    امروزه باید گفت این وابستگان به امریکا و غرب، در پیروی از اربان خود، بیش از پیش به ارزشهای سکولار دموکراسی ضربه میزنند و مردم بدبین به سکولاردموکراسی میکنند. همان طور که نظام و گروههای اسلام گرا ضربات مهلک میزنند. منتها یک فرق است. در سکولاردموکراسی، اخلاق و حقوق شهروندی و حفظ جان انسانها تاکید دارد.

  • سیما

    دنیا اصرار داره احمدی نژاد رو از بلاهت مبرا کنه. بعد از ترامپ این یکی هم اومده که ثابت کنه از محمود نابهنجار تر هم هست.