ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین کشته در حملات تروریستی به یک هتل در موگادیشو

جنگجویان گروه اسلامگرای الشباب در عملیاتی ابتدا دست به یک انفجار انتحاری در هتل «آمباسادور» موگادیشو زدند و سپس به این هتل حمله مسلحانه کردند. دست‌کم ۲۰ نفر در این حملات کشته شدند.

یک انفجار در هتل «آمباسادور» موگادیشو، پایتخت سومالی جان دست‌کم ۲۰ نفر را گرفت. پس از انفجار تیراندازی‌هایی نیز رخ داد.

خیابان روبه‌روی هتل «آمباسادور» موگادیشو پس از انفجار انتحاری

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه،  پلیس سومالی گفته است در این حملات که شامگاه چهارشنبه اول ژوئن / ۱۲ خرداد صورت گرفت ۶۰ نفر نیز زخمی شدند.

ابتدا انفجار انتحاری با یک خودرو در ورودی این هتل رخ داد و سپس مردان مسلح به ساختمان هتل حمله کردند. در میان کشته‌شدگان دست‌کم دو تروریست نیز وجود دارند.

بنا بر آخرین گزارش‌ها در صبح روز پنج‌شنبه دوم ژوئن / ۱۳ خرداد درگیری‌ها در هتل «آمباسادور» همچنان ادامه دارد و در طبقه سوم این هتل یک یا دو مهاجم همچنان مقاومت می‌کنند.

گروه اسلامگرای الشباب مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است. این گروه می‌خواهد در سومالی حکومت الهی با قوانین شریعت برپا کند.

در عین حال وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور روز جمعه گذشته احتمالاً عبدالله حاجی داود، یکی از فرماندهان الشباب را کشته است.

به‌گفته پنتاگون حاجی داود قصد داشت عملیاتی در کنیا و اوگاندا انجام دهد که با کشته شدنش «نقشه این حملات از هم پاشید». او یکی از برنامه‌ریزهای مهم گروه الشباب بود.

الشباب در سال‌های گذشته دست به چندین عملیات خونبار در کنیا و اوگاندا زده است. در سومالی اما با حضور نیروهای دولتی و ۲۲ هزار سرباز از اتحادیه آفریقا، نیروهای الشباب بیرون رانده شده‌اند. با این حال همچنان بخش‌هایی از این کشور در کنترل الشباب است و این گروه هر بار تا مرکز موگادیشو نیز حمله می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.