ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آیت‌الله خامنه‌ای: توهم توطئه، خود یک توطئه است

آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم بیست‌وهفتمین سالگرد مرگ آیت‌الله خمینی به مسئولان حکومتی هشدار داد انقلابی بمانند و همچنان آمریکا را دشمن اصلی خود بدانند. او گفت جمهوری اسلامی هر جا انقلابی عمل کرده موفق بوده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی به‌مناسبت سالگرد مرگ آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران، بار دیگر بر حفظ دشمنی با آمریکا تأکید کرد و گفت همه باید همچنان انقلابی بمانند و هر جا جمهوری اسلامی انقلابی عمل کرده پیشرفت هم داشته است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای در مراسم بیست‌وهفتمین سالگرد مرگ آیت‌الله خمینی

خامنه‌ای که جمعه ۱۴ خرداد به مناسبت بیست‌وهفتمین سالگرد مرگ خمینی بر سر مزار او سخن می‌گفت اعتماد به آمریکا را «خطای بزرگ» خواند و گفت: «وقتی که می‌گوییم دشمن داریم، برخی می‌گویند توهم توطئه دارید. خودِ مطرح کردن توهم توطئه، خود یک توطئه است. برای آن‌که حساسیت‌ها را کم کنند.»

او هشدار داد جمهوری اسلامی در زمینه سیاسی نباید فریب دشمن بخورد و دشمن هم «همیشه با تهدید سخن نمی‌گوید گاهی هم با تلمق سخن می‌گوید».

خامنه‌ای گفت: «گاهی به آدم نامه می‌نویسند و می‌گویند بیایید با ما که آمریکا هستیم مسائل مختلف را حل کنیم. در این‌جا ممکن است انسان وسوسه شود برویم با ابرقدرت در حل مسائل بین‌المللی همکاری کنیم که در اینجا نوع بازی را هم او معین می‌کند.»

به‌گفته خامنه‌ای این‌که ایران در مسائل منطقه حاضر نشد در ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا وارد شود، علت این است که آن‌ها نقشه‌ دارند و می‌خواهند از نیرو و قدرت ایران استفاده کنند.

او یکی دانستن انقلابی‌ و افراطی را حرف دشمنان خواند و گفت نباید چنین «دوگانه‌هایی» در فرهنگ سیاسی جا باز کند.

خامنه‌ای همچنین این سخن را که انقلابی فقط آن کسی است که در کنار خمینی بوده رد کرد و گفت: «اگر معنای انقلاب را این بگیریم، انقلابی، همین ما پیر و پاتال‌ها خواهیم بود.»

او سند تازه‌‌ای که بی‌بی‌سی در مورد نامه‌ خمینی در سال ۱۳۴۲ به جان اف کندی، رئیس‌جمهور وقت آمریکا منتشر کرده جعلی خواند. بر اساس این سند که از سازمان سیا به‌دست آمده خمینی پس از چند ماه زندان در نامه خود به رئیس‌جمهور آمریکا گفته است از منافع آمریکا در ایران حمایت می‌کند.

رهبر جمهوری اسلامی در مورد مسائل اقتصادی پس از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای قدرتمند هم هشدار داد. او گفت هدف آمریکا پس از مذاکرات هسته‌ای «ادغام اقتصاد ایران در اقتصاد جهانی» است. به‌گفته او چنین ادغامی «افتخار نیست، خسارت است» و ایران تنها با «اقتصاد مقاومتی» می‌تواند به استقلال اقتصادی برسد.

هشدار دیگر خامنه‌ای در مورد «مهندسی اطلاعات» و «ابزارهای جدید برای تسلط بر فرهنگ» بود. او گفت از این ابزارها باید استفاده کرد اما  «سلطه‌ دشمن» بر این ابزارها را هم بایستی سلب کرد. خامنه‌ای گفت: «نمی‌توانیم برای اینکه رادیو و تلویزیون داشته باشیم، آن‌ها را به دست دشمن بدهیم؛ اینترنت هم همین است.»

رهبر جمهوری اسلامی پس از توافق هسته‌ای نگران آن است که سمت جمهوری اسلامی تغییر کند. او در ماه‌های گذشته بارها همین مسائل را تکرار کرده و بارها به مسئولان حکومتی هشدار داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با انتشار اسنادی فاش ساخت خمینی یک بار سال 1963 با جان اف کندی تماس گرفته و از وی خواسته است که هجوم لفظی وی به آمریکا تفسیر به اشتباه نشود و این حمله لفظی را جدی نگیرد».!! «اسناد سازمان سیا که در بیست و هفتمین سالگرد وفات خمینی منتشر شده، نشان می‌دهند که خمینی پس از اعتراض علیه اصلاحات اقتصادی و اجتماعی شاه که به انقلاب سفید معروف شد، برای برقراری ارتباط با رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش کرد!

  • Farid

    یزدی سالها در تگزاس زندگی کرده بود و زبان آمریکایی‌ها را خوب درک می‌کرد. به علاوه او دوستانی چون ریچارد کاتم، استاد دانشگاه پیتسبورگ داشت که سال‌ها بعد مشخص شد در جوانی مأمور مخفی سیا در تهران بوده است.!! بر اساس اسناد روز ۱۵ ژانویه ۱۹۷۹ (۲۵ دی ۱۳۵۷) وارن زیمرمن، از کارکنان ارشد سفارت آمریکا در پاریس به دیدار ابراهیم یزدی، مشاور رهبر انقلاب می‌رود. زیمرمن با پژوی شخصی سفیر آمریکا - که پلاک دیپلماتیک نداشت و توجه خبرنگاران و هواداران خمینی را جلب نمی‌کرد- به نوفل لوشاتو می‌رود تا شناسایی نشود. این دو حدود ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی در خلوت مسافرخانه‌ای کوچک گفت‌وگو می کنند. آن دیدار - که بنا بر اسناد ۲۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد - آغاز روند ارتباط آمریکا و خمینی است. روز پنجم ژانویه ۱۹۷۹ (۱۵ دی ۱۳۵۷) ‌آیت‌الله خمینی به یک شهروند آمریکا به نام لئونارد فریمن که در نوفل لوشاتو به ملاقاتش رفته بود می‌گوید که اگر قدرت را در دست بگیرد و حکومت عدل !! را تشکیل دهد فروش نفت را به آمریکا ادامه خواهد داد. او سپس به آقای فریمن توصیه می کند که پیام را به دولت آمریکا برساند. بنا بر اسناد، ترجمه انگلیسی صحبت‌های خمینی را دستیارش ابراهیم یزدی در یک نوار ضبط می‌کند و به لئونارد فریمن می‌دهد تا به دولت آمریکا منتقل کند. او هم بلافاصله با سفارت آمریکا در پاریس تماس می‌گیرد و پیام‌‌‌‌ همان روز به واشنگتن می‌رسد. کارتر هم فرمان گشایش یک کانال محرمانه بین سفارت آمریکا در پاریس و همراهان آیت‌الله خمینی را صادر می کند، که در اسناد آمریکا به نام کانال "یزدی-زیمرمن" معروف شده است. در نوفل لوشاتو . فرستاده‌ خمینی و دیپلمات آمریکایی چهار بار دیگر هم در خلوت‌‌‌‌ همان مهمانخانه کوچک ملاقات می‌کنند. بر اساس اسناد دولت آمریکا در آن دیدار‌ها بود که آیت‌الله خمینی و دولت کار‌تر از هم سوال می‌کردند و جواب می‌گرفتند. در جریان آن دیدار‌ها بود که دولت آمریکا "انعطاف" خود را به قانون اساسی و نوع حکومت ایران به اطلاع خمینی رساند!!. اوج تماس‌های دو طرف روز هفت بهمن (۲۷ ژانویه) بود. آن روز خمینی در اقدامی تاریخی برای کنار زدن بختیار و تسلیم شدن ارتش در نامه‌ای به کارتر متوسل شد

  • بهنام

    دژمن ، دژمن گفتنهای بسیار تا آنجا که جانتان بالا بیاید و کسی دیگر این چرندیات مقام پوشالی ( وقاحت ) را باور نکند ، هم خود یک توطئه است . توطئه ای بسیار بزرگ که سالها پیش ابر قدرتها نسخه آن را برای ملت ایران پیچیده اند و این انگلهای اجتماعی و جیره خواران آمریکا و روسیه و چین ، فقط ماموریت اجرای سیاستهای کثیف آنان را بر عهده دارند ، آن هم با استفاده از جهل و خرافات مذهبی ملت ایران .

  • سیما

    - اینکه توهم توطئه یک توهم است خود یک توهم است. - توهم "باوری" است "غلط" که با فکر "عموم" مردم در تضاد است و با "استدلال" نمی توان فرد متوهم را توجیه کرد. - توهم گزند و آسیب: بیمار فکر می کند دشمن/انی دارد که یا به او آسیب زده یا هر آن در حال برنامه ریزی برای آسیب رساندن است ولی در عمل شواهدی دال بر این موضوع یافت نمیشود. اکثر دیکتاتورها به دلیل آنکه می دانند لیاقت جایگاه خود را ندارند دچار این نوع افکار هستند.

  • احمد

    «اگر معنای انقلاب را این بگیریم، انقلابی، همین ما پیر و پاتال‌ها خواهیم بود.» خوب اگر معنای انقلاب را میدانی برای یکبار هم که شده پس بگو ای پیر و پاتال معظم! و نه تنها معنای انقلاب را حتی خود آن پیر وپاتال هم نمیداند بلکه کلأ به جهت رنج کشیدن از عوارض خطرناک پیر و پاتالی و از دست دادن عقل و شعوری که همواره فاقد آنها بوده نمیداند که سالها از وقت آن گذشته که از مقام پوشالی رهبری پای خود را کنار کشیده و وبه خانه سالمندان پیرو پاتال پناه برد! که شاید در آنجا بتوانید با «لغزش انقلابانه» خود با پیر و پاتالهای لغ لغی دیگر انقلابانه لغ لغ زند! ایول!