ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختلال در سخنرانی حسن خمینی در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی

حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران در مراسم سالگرد درگذشت پدربزرگش در حین سخنرانی با هیاهوی برخی از شرکت‌کنندگان مواجه شد.

حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران در مراسم سالگرد درگذشت پدربزرگش در حین سخنرانی با هیاهوی برخی از شرکت‌کنندگان مواجه شد.

حسن خمینی به‌هنگام سخنرانی در مراسم بیست‌وهفتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی

روز جمعه ۱۴ خرداد در حالی‌که مسئولان بلندپایه حکومتی بر سر مزار خمینی حاضر شده بودند تا در مراسم بیست‌وهفتمین سالگرد مرگ او به سخنرانی‌ها گوش کنند، عده‌ای از جمعیت شرکت‌کننده با ایجاد همهمه و سر و صدا در سخنرانی حسن خمینی اختلال ایجاد کردند.

تصاویر شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی نشان می‌داد که این افراد در اطراف مقبره خمینی و رو به تریبون مستقر بودند و افزون بر ایجاد سر و صدا چفیه‌های خود را نیز در هوا تکان می‌دادند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نوشت این اقدام موجب تعجب حاضران، به‌ویژه مسئولان حکومتی شد که نزدیک به تریبون نشسته بودند.

بنا به این گزارش، مسئولان حاضر در مواردی درگوشی حرف می‌زدند «که گمان می‌رود واکنشی به سر و صدای ایجادشده بود».

در پایان سخنرانی حسن خمینی هیاهوی جمعیت مخالف کمتر شنیده شد.

سال گذشته نیز در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی که روز ۱۸ خرداد برگزار شد تعدادی از مخالفان دولت قصد داشتند با سر دادن شعارهایی سخنرانی حسن خمینی را به‌هم بزنند.

آن‌ها در حین سخنرانی حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران نیز شعارهایی سر دادند و در مقابل، طرفداران دولت نیز با شعارهایی به آن‌ها پاسخ گفتند.

پس از این ماجرا اسماعیل کوثری، عضو وقت کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران اعلام کرد که برخی از اخلالگران این مراسم بازداشت شده‌اند اما بعد خبری از این بازداشت‌ها منتشر نشد.

حسن خمینی بیشتر از دولت و جناح اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان حمایت می‌کند و همین عاملی است تا تندروها با او مخالفت کنند.

او دو روز پیش در سخنرانی‌ای گفته بود: «امروز عده‌ای از متحجران، سردمداران اندیشه‌ای شده‌اند و دیگران را به محاکمه می‌کشانند و معیار تشخیص حق از باطل شده‌اند.»

در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان حسن خمینی کاندیدا شد اما شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سیما

    انقلاب فرزندان خود را می خورد، نوه های خود را می ****... و نتیجه های خویش را سقط می کند!