ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنفرانس خاورمیانه در پاریس: اسرائیل و فلسطین به مذاکرات بازگردند

نمایندگان ۳۰ کشور و سازمان شرکت‌کننده در کنفرانس خاورمیانه پاریس توافق کردند که با مسئولیت فرانسه در راه کشاندن اسرائیل و فلسطین بر سر میز مذاکره تلاش کنند.

کنفرانس پاریس درباره صلح در خاورمیانه تصمیم گرفت که تحت هدایت فرانسه تلاش جدیدی به‌منظور حل مسالمت‌آمیز بحران اسرائیل و فلسطین صورت گیرد.

شرکت کنندگان در کنفرانس پاریس درباره صلح در خاورمیانه

نمایندگان ۳۰ کشور و سازمان شرکت‌کننده با حضور بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خاورمیانه پاریس بر سر کشاندن اسرائیل و فلسطین به پای میز مذاکرات توافق کردند. نمایندگان این دو کشور در کنفرانس پاریس حضور نداشتند.

این کنفرانس قصد دارد به‌شکل فعال در جهت از سرگیری مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین ایفای نقش کند.

ژان ـ مارک ارو، وزیر امور خارجه فرانسه گفت راه حل دو دولت برای حل مسئله در معرض خطر جدی است.

او افزود اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در حال حاضر به نقطه‌ای نزدیک شده‌اند که در آن هیچ توافقی دیگر ممکن نیست.

اسرائیل ابتکار کنفرانس پاریس را رد کرده است. وزارت امور خارجه اسرائیل در اورشلیم گفته است پیشبرد چنین اقدامی موجب تقویت موضع فلسطینی‌ها می‌شود و بخت دستیابی به صلح را محدود می‌کند.

مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین از دو سال پیش متوقف شد. در این مدت خانه‌سازی‌های اسرائیل در مناطق تحت اشغال، درگیری‌های متعدد اسرائیل و نوار غزه و همچنین تقویت تندروها به‌ویژه در اسرائیل موانع جدی بر سر راه از سرگیری مذاکرات صلح بوده‌اند و این دو کشور را بیش از پیش از هم دور کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.