ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستگیری افراد تراجنسیتی در یک سفره‌خانه در منطقه فرحزاد

مأموران پلیس تهران به سفره‌خانه فردی به نام «امیر ریش» در فرحزاد یورش بردند و ۷۰ نفر را که پلیس مدعی شده برخی مست و برخی «دوجنسی» بودند، دستگیر کردند.

«میزان» و «ایسنا» گزارش داده‌اند که بامداد ۱۴ خرداد، ۷۰ مرد و زن که الکل مصرف کرده بودند در یکی از رستوران‌های منطقه تفریحی فرحزاد در تهران دستگیر شده‌اند.

عکس از آرشیو

در ادبیات رسمی خبرگزاری‌های ایران آمده است که تعدادی از دستگیرشدگان «دوجنسه» هستند که معمولاً کلمه‌ای است که برای تحقیر افراد تراجنسیتی یا میان‌جنسی استفاده می‌شود.

به گزارش «میزان»، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران گفته است که دستگیری‌ها پس از دریافت گزارشی مبنی بر حضور این افراد در سفره‌خانه امیر ریش اتفاق افتاده است.

دستگیرشدگان شامل ۶ نفر تراجنسیتی، ۳۰ زن و ۳۴ مرد هستند. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران به «ایسنا» گفته است که پس از انتقال این افراد به مرکز پلیس تست الکل انجام شده و بعد از انجام تست ۲۸ نفر از مردان و ۶ نفر از زنان پاسخ تست‌شان مثبت بوده است.

با توجه به اینکه پلیس تهران افراد تراجنسیتی را هم جزو مردان حساب کرده است، مشخص نیست که آیا اتهام نوشیدن الکل به افراد تراجنستی دستگیرشده هم وارد است یا نه.

مرد محسوب کردن افراد تراجنسیتی و به تحقیر «دوجنسه» خواندن آنها در خبرگزاری‌های رسمی ایران در حالی اتفاق می‌افتد که جمهوری اسلامی ایران مدعی است که افراد تراجنسی، تراجنسیتی و میان‌جنسی در ایران اجازه زندگی آزادانه دارند و جنسیت آنها با صدور مجوز به رسمیت شناخته می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پرونده این افراد با دستور مقام قضایی در حال پیگیری است اما هنوز مشخص نیست که اتهام‌ها در این دستگیری چه خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.