ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناو هواپیمابر آمریکا برای مقابله با داعش وارد مدیترانه شد

ناو هنری ترومن سال‌ها در خلیج فارس مأموریت داشت و به گفته فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا ورود این ناو به دریای مدیترانه «یک آرایش نظامی غیر معمول» است.

جان ریچاردسون، فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا از ورود ناو هواپیمابر هری ترومن به دریای مدیترانه خبر داد.

عکس از آرشیو - ناو هواپیمابر هنری ترومن در راه مأموریت «آزادسازی افغانستان» ژانویه ۲۰۰۳

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریچاردسون شنبه چهارم ژوئن/۱۵ خرداد اعلام کرد که حملات هوایی چند روز گذشته آمریکا به مواضع داعش توسط جت‌های ناو ترومن در دریای مدیترانه صورت گرفته است.

ناو هری ترومن سال‌ها در خلیج فارس مأموریت داشت و به گفته فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا ورود این ناو به دریای مدیترانه «یک آرایش نظامی غیر معمول» است که نشان از «انعطاف قدرت نیروی دریایی آمریکا» دارد.

به گفته مقامات آمریکا ناو ترومن چند روزی است که به سواحل شرقی مدیترانه رسیده است و هدف از این تغییر موقعیت «گشودن مسیر تازه‌ای» برای حمله به شبه نظامیان داعش در سوریه و عراق است.

ناو ترومن، یکی از ناو‌های هواپیمابر جنگی آمریکاست که از طریق آب‌های خلیج فارس در حملات آمریکا به عراق شرکت داشت.

در زمستان گذشته نیروهای سپاه پاسداران در خلیج فارس راکت‌هایی را در ۱۵۰۰ متری این ناو هواپیمابر آزمایش کردند که این اقدام واکنش آمریکا را به دنبال داشت.

این ناو هواپیمابر از دسامبر ۲۰۱۵ مأموریت خود را علیه داعش آغاز کرده است و به گفته مقامات آمریکا پس از پایان مأموریت در مدیترانه به بندر نورفولک ایالت ویریجینیا بازخواهد گشت و ناو هواپیمابر آیزنهاور جایگزین آن خواهد شد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.