ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر ایران: در مسأله‌ فرهنگ احساس ولنگاری می‌کنم

آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی از «دستگاه‌های فرهنگی» و تولید کالاهای فرهنگی انتقاد کرد و گفت که در آن «احساس ولنگاری» می‌کند. به گفته او مسأله فرهنگ در درازمدت مهم‌تر از اقتصاد است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی ایران از «دستگاه‌های فرهنگی»  و تولید کالاهای فرهنگی انتقاد کرد و گفت که در آن  «احساس ولنگاری» می‌کند.

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس دهم درباره عملکرد دستگاه‌های فرهنگی گفت که در آن «احساس ولنگاری» می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، رهبر جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۱۶ خرداد  اقتصاد را مسأله اصلی ایران دانست و گفت که فرهنگ در دراز مدت از اقتصاد مهم‌تر است.

خامنه‌ای در ادامه با انتقاد از سیاست‌های فرهنگی گفت: «در مسأله‌ فرهنگ احساس یک ولنگاری می‌کنم؛ چه در تولید کالاهای فرهنگی مفید و چه در جلوگیری از کالاهای مضر فرهنگی».

رهبر جمهوری اسلامی گفت که در برخی مواقع به دلیل ترس از متهم شدن به جلوگیری از جریان آزاد اطلاعات، در مقابل تولید و ورود «کالاهای فرهنگی مضر» اقدامی صورت نمی‌گیرد.

مجلس خود بر کار خود نظارت کند

خامنه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس برای «تأمین اقتدار» خود باید بر کار خود نظارت کند و جلوی «لغزش» نماینده را بگیرد.

ماجرای رد صلاحیت مینو خالقی، نماینده منتخب شورای اسلامی از استان اصفهان توسط شورای نگهبان، اختلافاتی را بین نمایندگان اصلاح‌طلب با حامیان این تصمیم شورای نگهبان در پی داشت. شورای نگهبان آرای او را به دلیل نداشتن پوشش اسلامی در عکس‌هایی که از او منتشر شده بود، باطل کرد.

وزارت کشور و ستاد انتخابات می‌گفتند که اعتبارنامه نماینده‌ای که رای آورده باید در مجلس بررسی شود.

حرف و عمل مجلس به آمریکا کمک نکند

رهبر جمهوری اسلامی گفت که مجلس باید در مواجهه و مقابله با جریان‌های معارضِ سیاسی «موضع قاطع و شفاف» داشته باشد و مراقب باشد که حرف و عمل نمایندگان مجلس به آمریکا و اسرائیل کمک نکند.

خامنه‌ای بر ادامه تهدید و دشمنی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: «مواضع و تهدیدهای آنها در مقطع فعلی همچون دوره قبل از توافق است و نباید در مقابل این گستاخی ها ساکت ماند».

رهبر جمهوری اسلامی ۱۴ خرداد نیز در سخنانی به ‌مناسبت سالگرد مرگ روح‌الله خمینی، بار دیگر بر حفظ دشمنی با آمریکا تأکید کرد و گفت «توهم توطئه» دانستن دشمنی آمریکا  خود یک توطئه است.

او پس از توافق هسته‌ای و مطرح شدن برجام ۲ از سوی رئیس جمهوری ایران بارها بر دشمنی غرب و آمریکا تأکید کرده و به مسئولان حکومتی هشدار داده است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میرضا رضا

    حساس ولنگاری فرهنگی بخوبی از عکس بالا مشهود است واحتیاجی به بیان کردن آن نیست. پرتره یک رهبر بی احساس مُرده را در بالای سر خود قراردادن در جهت بی اعتقادی به گفته های خود و بدلیل کمبود بیش از بیش روزافزون اعتماد به خالق حق و به نفس خود. ایول.

  • سیما

    هیچ توجه کرده اید چقدر سخت و طاقت فرساست که برام توده ها و گاه حتی خواص توضیح بدهید که همه مشکلاتی که با پوست و استخوان لمس می کنند به شخص این آدم لجوج، عصبی و متوهم و افکار و کردار و گفتار پریشانش باز می گردد؟ مردم ایران بعد از سرنگونی شاه دیگر حاضر نیستند حتی نقش واقعی یک دیکتاتور مخبط در خرابی کشور را ببینند یا بشنوند. در عوض با کمال میل و طیب خاطر آماده اند این معضلات را به طیف وسیعی از عوامل مفروض دیگر، از آفتابه داران دم حرم های متبرکه تا کشورهای بیگانه نسبت بدهند. تو گویی کور یا گول شده اند و نمی خواهند ببینند زر و زور و تزویر اینک در دستان کج و معوج این موجود حقیر و دوست نداشتنی بر ضدشان عمل می کند. این همان افراط و تفریط ایرانی است که در یک عهد همه خرده مشکلات خود را به یک شخص و آنهم شاه نسبت می دادند و حال تمام خباثت های یک سلطان عمامه به سر را کریمانه مورد چشم پوشی قرار می دهند. ما شاءالله به درایت ملی. آنوقت وقتی آمار موثق جهانی بهره هوشی ایرانی ها را زیر متوسط منطقه خود برآورد می کند همه هم میهنان بر میاشوبند.

  • nader

    حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، روز شنبه به محاکمه جنگجویان شبه نظامی «حشد شعبی» به اتهام ارتکاب جرایم از جمله قتل غیر نظامیان هنگام عملیات بازپس گیری فلوجه، دستور داد. العبادی در اظهارات خود که از طریق تلویزیون رسمی عراق پخش شد، « اشتباهات وجود دارد، من اعتراف می کنم، جنگجویانی در فلوجه داریم که به یک سبک نیستند.» وی افزود:« هیچ گونه تعدی را نمی پذیریم، به طرف های امنیتی تاکید کردیم حقوق بشر را رعایت کنند و به کرامت آنها (مردم فلوجه) احترام بگذارند.» نخست وزیر عراق گفت:« تعدی‌ها و قانون‌شكنى‌ها در فلوجه برنامه ریزی شده نیست، اما ساکت نخواهیم نشست.» وی در این زمینه بیان داشت که دستور پیگیری متهمان به قتل و ارتکاب دیگر جنایت ها علیه مردم فلوجه شده است تا آنها را به دادگاه معرفی کند. ساکنان محلی پیشتر گزارش داده بودند که نیروهای «حشد شعبی»( شبه نظامیان شیعه حمایت شده از ایران) جنایت هایی علیه غیر نظامیان در جریان عملیات آزاد سازی فلوجه انجام داده اند.

  • hamid

    جناب آقای خامنه‌ای فرهنگ اگر زبان تخریب و تبلیغ استبداد شود از خود بیگانه میشود و ضّد فرهنگ و عامل ایجاد خرافات و سانسور میگردد و این آنچه است که شما می‌خواهید، اما ایرانی در مبارزه منفی‌ سعی‌ کرده با احیای فرهنگ ملی، ضّد فرهنگ شما را افشا سازد و چون فرهنگ ایرانی سانسور شکن است، صدای شما در آمده! باشد که با سقوط استبداد دینی، دیوار سی‌ ساله ضّد فرهنگ که ساخته استبداد دینی است، سقوط کند و بدینصورت فرهنگ ایرانی از زندانهای ضّد فرهنگ استبداد برای همیشه برای حفظ حقوق ایرانی آزاد گردد. شاد باشید. حمید