ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جت‌های جنگنده روسیه و سوریه ۴۰ بار حلب را بمباران کردند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گزارش داد که هلیکوپترهای ارتش سوریه ده‌ها بمب بشکه‌ای و استوانه‌ای حاوی مواد منفجره را بر روی محله پرجمعیت قطریجی ریختند.

جت‌های جنگنده روسیه و ارتش سوریه در دومین روز از حملات جدید دولتی به استان حلب در شمال سوریه، نزدیک به ۴۰ بار مناطق مختلف شهر حلب را هدف قرار دادند.

عکس از آرشیو - شهر حلب پس از بمباران

به گزارش خبرگزاری رویترز، هدف این حمله‌ها که از بامداد یکشنبه پنجم ژوئن/ ۱۶ خرداد آغاز شده، مناطقی از شهر حلب بوده که در کنترل مخالفان دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گزارش داد که هلیکوپترهای ارتش سوریه ده‌ها بمب بشکه‌ای و استوانه‌ای حاوی مواد منفجره را بر روی محله پرجمعیت قطریجی ریختند.

تاکنون دست‌کم ۹ غیرنظامی کشته و شماری زخمی شده‌اند. کارگران محلی خبر دادند که تاکنون توانسته‌اند جسد دست‌کم ۲۰ تن را از زیر آوار بیرون آورند.

رسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند که مخالفان مسلح به مناطق حمدانیه و میدان راکت‌پرانی کردند و در پی آن شماری از ساکنان این منطقه زخمی شدند.

در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۲۴ تن از غیرنظامیان در شهر حلب در جریان حملات هوایی دولت سوریه کشته شدند.

شهر حلب در ۵۰ کیلومتری مرز سوریه با ترکیه قرار دارد  و بخش‌هایی از آن هم‌چنان در کنترل مخالفان مسلح دولت سوریه است و نیروهای دولتی توانسته‌اند کنترل بخشی از این استان را در دست بگیرند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    تا کنون دهها افسر ارشد سپاه پاسداران در جریان جنگ سوریه زخمی یا کشته شدند. آنها برخلاف آنچه ادعا می کنند، در درگیریهايی که داعش در آن دخالت دارد، حضور ندارند و در اساس با نیروهای مخالف سوری برای حفظ بشار اسد در قدرت می جنگند. حرم زینبیه نیز که خود را مدافع آن می نامند، با محلی که آنها در آن حضور دارند و می جنگند، دستکم 360 کیلومتر فاصله دارد.!