ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش ترکیه: دست‌کم ۲۷ عضو پ‌ک‌ک در حمله به دیاربکر کشته شدند

در بیانیه‌ای که ارتش سوریه منتشر کرد شمار کشته شدگان اعلام نشده است اما در مجموع حملات دو روز گذشته به دیاربکر و حکاری ۲۷ تن از پیکارجویان پ‌ک‌ک کشته شدند.

مقامات نظامی ترکیه می‌گویند جت‌های جنگنده این کشور مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را در مرز جنوبی ترکیه با عراق و ایران بمباران کردند و ۲۷ تن از پیکارجویان این حزب کشته شدند.

عکس از آرشیو - بمباران دیاربکر؛ دسامبر ۲۰۱۵

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات نظامی ترکیه یکشنبه پنجم ژوئن/ ۱۶ خرداد با انتشار خبر حملات شب گذشته جنگنده‌های دولت ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک، اعلام کردند که این عملیات در منطقه لیجه، در استان دیاربکر و نزدیکی مرز این کشور با عراق انجام شد.

در بیانیه‌ای که ارتش ترکیه منتشر کرد شمار کشته شدگان اعلام نشده است اما خبرگزاری دولتی آنادولو به نقل از منابع امنیتی این کشور نوشت که «شمار اندکی» از پیکارجویان پ‌ک‌ک کشته شدند.

جنگنده‌های ترکیه روز گذشته برای دومین روز متوالی به شهر شمدینلی در استان حکاری و در نزدیکی مرز ترکیه با ایران حمله کردند و در این حملات هفت تن از پیکارجویان پ‌ک‌ک کشته شدند. شمار کشته شدگان اعضای پ‌ک‌ک در این دو روز به ۲۷ تن رسید.

این حملات در حالی انجام گرفت که روز گذشته دولت ترکیه پس از گذشته یک هفته از لغو ممنوعیت رفت و آمد در مناطقی از دیاربکر، بار دیگر در این استان موقتاً وضعیت نظامی و منع عبور و مرور اعلام کرد.

قرار بود ممنوعیت رفت و آمد در دیاربکر تا صبح یکشنبه پایان یابد.

در حملات نیروهای دولتی ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در جنوب شرقی ترکیه در سه ماه گذشته بیش از هزار تن کشته شدند. زنان، کودکان و غیرنظامیان  از جمله کشته شدگان در این منطقه هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.