ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محرومیت کارگران از دریافت سبد غذایی

پس از آنکه وزیر کار از توزیع سبد حمایتی غذایی در ماه رمضان خبر داد، فعالان کارگری می‌گویند که به رغم وضعیت نامساعد معیشت کارگران از دریافت این سبد محروم‌اند.

دو روز پس از آنکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران از توزیع سبد غذایی ویژه ماه رمضان خبر داد، دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت که « ۱۰ میلیون کارگر از دریافت سبد غذایی محروم‌اند».

هشتاد درصد کارگران ایران زیر خط فقر هستند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران پانزدهم خرداد از برنامه دولت برای توزیع سبد غذایی حمایتی «خانوارهای نیازمند» در آستانه ماه رمضان خبر داد و گفت که «ارزش ریالی این سبد غذایی ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است».

او در باره افرادی که مشمول دریافت این سبد حمایتی می‌شوند، توضیح نداد و گفت: « خانوارهاي مشمول اين طرح مي توانند به محض دريافت پيامك از طريق تلفن همراه با مراجعه به فروشگاه هاي زنجيره اي و از پيش تعيين شده كالاهاي مورد نياز خود را دريافت كنند.»

رئیس سازمان بهزیستی ایران اما در باره خانواده‌های مشمول دریافت سبد حمایتی گفته است که «اولویت با خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است».

تعداد خانوارهایی که از سوی دولت مشمول دریافت این سبد شناخته می‌شوند اعلام نشده است، اما آنطور که هادی ابوی دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفته است کارگران مشمول دریافت سبد حمایتی نمی‌شوند.

او گفته است که سبد حمایتی که به کارگران تعلق می‌گیرد از سوی کارفرمایان و به صورت داوطلبانه است . به گفته ابوی بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده پیش‌بینی می‌شود که بین ۱.۵تا ۲ میلیون کارگر بتوانند از بسته‌های کالایی ماه مبارک رمضان که توسط کارفرمایان تهیه می‌شود بهره‌مند شوند.

او گفت که «دولت می‌تواند بدون توجه به عملکرد کارفرمایان برای تمام ۱۳ میلیون کارگر کمک‌هایی را ارائه کند یا حداقل با تعیین مرکزی به آنها تخفیف ارائه کند.»

بر اساس گزارش‌‌های منتشر شده از سوی نهادهای دولتی دستکم پنج دهک خانوارهای کارگری ایران زیر خط فقر هستند. رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران هم زمستان سال گذشته گفته بود که ۸۰ درصد خانوارهای کارگری زیر خط فقر هستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    حق مسلم مردم را سالهاست که از آنها دریغ کرده اند و هر از چند گاهی برای گرفتن یک ژست تبلیغاتی ، با تحقیر کردن مردم آنها را به خواری و خفت می کشانند و در برابر دوربینهای رسانه ای آنها را به جان همدیگر می اندازند و این است معنای عدالت اسلامی در جهنمی به نام جمهوری اسلامیک به سر کردگی ولی امر دزدان جهان ( علی خامنه ای )