ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاریجانی: هدف از انتشار سند علیه امام ریختن قبح ارتباط با آمریکاست

رئیس مجلس دهم سند منتشرشده در مورد نامه‌های آیت‌الله خمینی به رؤسای جمهوری پیشین آمریکا را جعلی خواند و گفت هدف از آن دچار کردن ایران به «ساده‌انگاری دیپلماتیک» است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران معتقد است سند تازه منتشرشده‌ای که نامه‌‌های آیت‌الله خمینی به جان اف کندی و جیمی کارتر، رؤسای جمهور پیشین آمریکا را افشا می‌کند جعلی است و هدف از آن دچار کردن ایران به «ساده‌انگاری دیپلماتیک» است.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد مجلس، انتشار این سند را «اقدام شیطنت‌آمیز در رسانه‌های بیگانه» خواند و آن را «جعلی» دانست.

او ابتدا گفت قصد از این اقدام ایجاد تردید در «اصالت مبارزه با صلابت» خمینی علیه آمریکا است و سپس در ادامه افزود: «به نظر می‌رسد که باید قصد اصلی آن‌ها را فهم کنیم شاید قصدشان از این اقدام قلابی این باشد که شوکی به افکار عمومی جامعه وارد کنند که قبح ارتباط با آمریکا ریخته شود و این‌گونه تلقی شود که این ارتباط از گذشته و حتی در سخت‌ترین شرایط با آمریکا بوده است.»

بر اساس سند تازه‌‌ای که بی‌بی‌سی آن را از سازمان سیا به‌دست آورده خمینی در سال ۱۳۴۲ پس از چند ماه زندان به جان اف کندی و سپس بعدتر به جیمی کارتر، رؤسای جمهور پیشین آمریکا نامه‌هایی نوشته که در آن نامه‌ها گفته است قصد رویارویی با آمریکا را ندارد و از منافع آمریکا در ایران حمایت می‌کند.

لاریجانی گفته است انتشار این سند نشان می‌دهد که «آن‌ها تا چه اندازه نیازمند شرایطی هستند که ایران را دچار ساده‌انگاری دیپلماتیک کنند.»

او از موضع اخیر آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در این‌باره نیز قدردانی کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای جمعه ۱۴ خرداد در سخنانی به مناسبت بیست‌وهفتمین سالگرد مرگ خمینی بر سر مزار او سند منتشرشده را جعلی خوانده و اعتماد به آمریکا را «خطای بزرگ» عنوان کرده بود.

انتشار این سند بازتاب گسترده‌ای در میان نیروهای سیاسی در درون حکومت و خارج از آن داشت. مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی آن را جعلی دانستند و حتی گروهی از اصلاح‌طلبان و نیروهای ملی ـ مذهبی نیز درستی آن را مورد تردید قرار دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خراسانی

    قبح رابطه با امریکا؟! این نظام حاکم بر ایران از بدو استیلایش تا کنون بارها با امریکا ها رابطه و مذاکره و داد و ستد کرده. لاریجانی آیا عامدا خودش به تجاهل میزند و کلا فراموشی گرفته و شاید یهو از همین امروز از تخم مرغ زده بیرون و جیک جیک میکند؟! جهت اطلاع، ایران و امریکا بر سر اختلافات مالی و پول های بلوکه شده مذاکره کردند، بر سر گروگان گیری سفارت و سازش کردند، اواسط جنگ هشت ساله داستان ایران کنترا، سر قضیه سرنگونی طالبان، قضیه غنی سازی و تحریم ها و توافق وین که واضح است. در ضمن هر وقت کارشان لنگ شده با امرکیا رابطه برقرار کردند و همیشه خواهان دریافت قطعات هواپیما بوده اند و این امریکا بوده گهگاه ناز مکیند!

  • جمشید

    نظر روزبه عزیز و سایر کاربران در مورد پستی آخوندها و سرسپردگی آنها به دموکراتهای آمریکا و دولت انگلیس و روسیه مثل روز برای مردم ایران روشن هست و دیگر حرفهای آخوندها و نوادگان آخوندها سر سوزنی اعتبار ندارد .

  • aaa

    در دوران بچگی به زور کتاب و معلم تو مغرهایمان کردند که ایران و ایرانی سرور جهان است و از نژاد برتر و فرهنگ غنی و این ولایتی ها امدند مضاف کردند که ایرانی مسلمان بهترنی دین دارند و بقیه کافر و نجس هیتند و کلی چاخان که شیعیان فقط بهشت میروند تا اینکه وهابی و سلفی و داعشی روی دستشان بلند شدند گفتند شماش یعه کافر و نجس هستد و این ما سلفی و وهابی و دعشی بهشتی هستیم. در همه این دوران شستشوی معزی ما مردم نگون بخت شرق میانهی، ان از بهتران هیا غربی به ریش حماقت ما خندیدند.

  • roozbeh

    اگر مذاکره با شیطان بزرگ اینقدر قبیح بود پس چرا بهش تن دادید؟ یادتون رفته. زمان جنگ از طریق اسرائیل با واسطه همین امریکای شیطان اسلحهدریافت کردید. اون موقع خمینی هم زنده. منظورم اینه برای کسب قدرت شما از مذاکره و کنار آمدن با خود ابلیس هم ابایی ندارید چه برسه به امریکا. حالا که موضعگیریهای انقلابی. قلابی تون رو شده سعی در انکار و توجیه مسئله دارید. دیگه این حرفها توکنمون نمیره مش ممد خروس لاری.

  • میرضا رضا

    تمامی این شعبده بازیها فقط و فقط از برای منحرف ساختن افکار (البته اگر فکری پیدا شود) ملت دامپرور ایران است که شعار «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» را فراموش کرده و نداند که سیاستهای مخربانه و تبهکارانه نظام فاسق دارد چه بلایی بر سر کشورشان میاورد.

  • بهنام

    خورشید حقیقت برای همیشه پشت ابر نمی ماند و حالا که حقیقت از پس ابر بیرون آمده و همه چیز آشکار شده ، میخواهند بگویند که این اسناد جعلی بوده و چنین چیزی امکان ندارد . شاید تا چندی دیگر هم اسناد اینتلیجنت سرویس از حالت محرمانه خارج شده و در اختیار عموم مردم قرار گیرد و آنوقت است که همگان پی به مزدوری و سرسپردگی و جیره خواری رهبر ملایان ایران و بنیانگذار جمهوری اسلامیک به دستور اربابان خود ، خواهند برد . چند صباحی دیگر نیز اسنادی دیگر در رابطه با ولی وقیح فعلی و دیکتاتور حال حاضر ایران از پس پرده برون خواهد افتاد و یاز هم خواهیم دید که این ولی امر مسلمین هم سر در آخور کدام کشورهای استعمار گری داشته و چگونه منافع شوم و دستورات دیکته شده اربابان خود را اجرا میکرده است . به امید نابودی کلیه مذاهب جهان ، به خصوص اسلام ناب محمد کذاب .

  • سیما

    فقط در این ماه مبارک صلواه می فرستم به درک و درایت غیرقابل باور اون مردمی که نماینده هاشون تو رو در مجلس به عنوان عاقلتره و رییس انتخاب کردن. و لعن و نفرین بر مثلث باز آلکاتراس!

  • تایماز

    برخوررداری از حمایت بیگانه در نیل به قدرت شیوه عمومی حکومتهای ایران پس از قاجار بوده است. رضا خان با هماهنگی سرویس امنیتی بریتانیا و عوامل ماسونی آن یعنی اردشیر جی ریپورتر و ژنرال آیرونساید در ایران بقدرت رسید. محمدرضا شاه در دهه 30 به کمک پسر اردشیر ، و حمایت آمریکا و عیادی مذهبی ان در داخل ایران بقدرت رسید. خمینی نیز برای مقابله با شاه و کسب نیرو بارها به کشورهای خارجی متوسل شده بود که نامه او به روسای جمهور آمریکا نیز یکی از نشانه های این رویکرد خمینی است. یبا پاسخ رد آمریکا، خمینی به کشورهای اروپایی و روسیه روی آورد که پیاده شدنش از هواپیمای فرانسوی با گذاشتن دست بر شانه خلبان (؟!!!) این پیام تاریخی را داد که با حمایت فرانسه و عموما بیگانگان به قدرت می رسد. وابستگی و سرسپردگی به روسیه در پی بی رونقی بازار خودفروشی رژیم ایران به غرب نیز دیگر جای انکار ندارد. حکومت ایران حتی منافع اسلام را با منافع روسیه تطبیق و محصولی ناگوار برای ملل ایران و جهان تدارک می بیند. آخوندها بی شرمتر از آنند که در مخیله انسان بگنجد. آنها نه به خدای یکتا، بلکه به مراکز قدرت جهان اعتقاد دارند و این بی اعتقادی نسبت به خدای یکتا آنها را در سراشیبی ظلم به مردم و مسلمانان انداخته است. در همه مقاطع حساس برای مسلمانان ، رژیم ایران زیر پرچم شیعی از دشمنان مسلمانان جانبداری و آن را بعنوان سیاست خردمندانه برای حفظ منافع ملی (؟!) جار زده است.

  • ستاره

    آقای لاریجانی خر خودتون هستید.