ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته و زخمی در انفجار یک بمب در استانبول

فرمانداری استانبول گفته است بر اثر انفجار بمبی در این شهر دست‌کم ۱۱ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. هدف این انفجار اتوبوس مأموران پلیس بود.

به‌گفته واسیب شاهین، فرماندار استانبول انفجار بمبی در مرکز این شهر دست‌کم ۱۱ نفر را به کشتن داد. در میان کشته‌شدگان هفت نفر مأمور پلیس و چهار نفر از مردم غیرنظامی بودند. ۳۶ نفر نیز در این حمله زخمی شدند. هدف این انفجار اتوبوس مأموران پلیس بود.

مأموران امنیتی در اطراف محل انفجار بمب در استانبول

این انفجار صبح امروز سه‌شنبه ۷ ژوئن / ۱۸ خرداد توسط یک خودرو بمب‌گذاری شده در منطقه «وزنه‌چیلر» استانبول رخ داد. شبکه سی‌ان‌ان ترکیه گفته است که هدایت انفجار از راه دور صورت گرفته است.

در تصاویر تلویزیونی ترکیه اتوبوس ویران‌شده پلیس و آسیب‌های شدیدی که به ساختمان اطراف وارد شده است دیده می‌شد.

پلیس پیش از آن در محل انفجار یک بسته مشکوک را کنترل کرده بود.

محل انفجار در فاصله یک کیلومتری یک بازار بزرگ و یک کیلومتر و نیمی مسجد «آبی» معروف قرار دارد.

در ماه ژانویه گذشته «مسجد آبی» استانبول شاهد یک عملیات انتحاری دیگر بود که جان ۱۲ نفر را گرفت. دولت ترکیه مسئول این انفجار و انفجار ماه مارس در استانبول را گروه دولت اسلامی (داعش) دانست.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی ترکیه به‌طور منظم مورد هدف حملات نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و یا یک گروه منشعب از این حزب قرار می‌گیرند. همچنین «جبهه انقلابی آزادی‌بخش خلق» که یک گروه تندرو چپ است نیز دست به چنین عملیاتی در استانبول زده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سیما

    عطر اسلام که در کشور برخیزد وضع بر همین منوال خواهد بود. ترکیه ای با آن همه زیبایی و آرامش اینک تبدیل به جهنم می شود. کاش ارتش ترکیه هنوز هم 4 تا فرمانده فهیم می داشت.