ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیلم «عادت نمی‌کنیم» توقیف شد

«عادت می‌کنیم» از ۱۲ خرداد در سینماها به نمایش گذاشته شده بود. دادستان تهران فیلم را به دلیل پخش تیزر تبلیغاتی‌اش در شبکه‌های ماهواره‌ای توقیف کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران فیلم «عادت نمی‌کنیم» را توقیف کرد.

فیلم «عادت نمی‌کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان با پروانه نمایش وزارت ارشاد اسلامی از ۱۲ خرداد در سینماها به نمایش گذاشته شده بود. این فیلم همچنین در جشنواره فیلم فجر هم شرکت داده شده بود.

نمایی از فیلم توقیف شده «عادت نمی‌کنیم»

یک مقام دادستانی عمومی و انقلاب تهران به خبرگزاری ایرنا گفته است: «از آنجا که تهیه‌کننده فیلم به تذکرات مکرر دادستانی مبنی بر لزوم توقف تبلیغات آن در شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب و غیرمجاز بی‌توجه بود،‌ حکم توقیف فیلم سینمایی "عادت نمی‌کنیم" صادر شد.»

وزارت ارشاد اسلامی در اردیبهشت ۱۳۹۴ با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرده بود که پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع است.

دوشنبه ۱۰ خرداد سال جاری هم سعید ملکان تهیه‌کننده فیلم «ابد و یک روز»، مصطفی شایسته تهیه‌کننده فیلم « ۵۰ کیلو آلبالو» و لشگری قوچانی تهیه‌کننده «کوچه بی‌نام» صبح برای ارائه توضیحاتی درباره پخش پیش‌پرده این فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شدند.

تا پیش از این چنانچه فیلمی از اکران منع می‌شد، این موضوع از طریق شورای صنفی نمایش به سینماداران ابلاغ می‌شد. اکنون بعد از لغو کنسرت‌های موسیقی در برخی از شهرستان‌های ایران توسط دادستان‌ها و نیروی انتطامی، این بار دادستان عمومی و انقلاب تهران مستقیماً نمایش فیلمی را که از وزارت ارشاد اسلامی مجوز ساخت و پروانه نمایش گرفته و در سینماها به نمایش درآمده ممنوع کرده است.

محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، هدیه تهرانی، حدیث میرامینی، پانته‌آ پناهی‌ها، شیرین یزدان‌بخش، نقی سیف جمالی، رویا حسینی و مهدخت مولایی در فیلم عادت می‌کنیم بازی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روشن

    سوال مهم اینجاست چگونه پخش تیزر در شبکه ماهواره موجب استقبال مردم از یک فیلم میشود وصداو سمای حکومتی نه؟! آیا تضاد منافع صدا وسیما با شبکه های ماهواره ای دخیل است در این برخودها. اتهام ضدانقلابی به شبکه ماهواره ای؟! انقلابی که در سال 1357 اتمام شد و بر اسا کدام معیار و ملاک یک شبکه سرگرمی ماهواره ای ضدانقلاب است؟! آیا ترس از رسمیت شدن شبکه های رقیب صدا وسیما در این برخودرها محتمل است که صدا و سیما از منافع انحصارگرایانه گرفتن آگهی ها گران محروم میکند؟