ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

● عکس روز

۱۶۰ سال بعد از جنبش حق رأی زنان در آمریکا

عکس روز امروز مربوط سنگ قبر سوزان بی آنتونی در شهر راچستر ایالت نیویورک است.

سال ۱۸۷۲، سوزان بی آنتونی، به‌طور غیرقانونی و به‌عنوان یک زن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی داد. او بعد از رأی دادن بلافاصله بازداشت شد و برای عمل شرکت در رأی‌گیری به عنوان یک زن زندانی و سپس جریمه نقدی شد. او عضو گروهی از زنان بود که فعالیت خود برای گرفتن حق رأی زنان را از سال ۱۸۵۱ آغاز کرده بودند.

۱۴۴ سال بعد از رأی تاریخی سوزان بی آنتونی، نام یک زن احتمالاً به‌عنوان کاندید حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۱۶ اعلام خواهد شد.


عکس روز امروز مربوط به سنگ قبر سوزان بی آنتونی در شهر راچستر ایالت نیویورک است. رهگذری که به سراغ قبر این زن عضو موج اول فمنیسم در آمریکا آمده است، برای او روزنامه روز را آورده که این تیتر را منتشر کرده است: «کلینتون در راه ساختن تاریخ». سهم زنانی مانند سوزان بی آنتونی برای رسیدن به این نقطه عطف تاریخی فراموش نخواهد شد؛ هرچند که بیش از ۱۶۰ سال از آغاز جنبش حق زنان برای مشارکت سیاسی و رأی دادن در ایالات متحده آمریکا گذشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • elhamsaeedi

    برای جنبش زنان امری بزرگ محقق می شود.تا برای جامعه جهانی چگونه نقش مثبت و سازنده ای داشته باشد؟!