ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خشکسالی در هند؛ وقتی دیگر باران نمی‌بارد

دامنه خشکسالی و گرمایش هوا در هند هم جان شهروندان این کشور را ستانده و هم به خودکشی بیش از سه هزار کشاورز انجامیده است.

خشکسالی بی‌سابقه در هندوستان زندگی دست‌کم ۳۳۰ میلیون نفر از مردم این کشور، یعنی بیش از یک چهارم جمعیت را تهدید می‌کند.

خشکسالی در هند سبب شد تا تنها در سال گذشته سه هزار و ۲۲۸ کشاورز خودکشی کنند

دولت هند می‌گوید خشکسالی این سرزمین را با کمبود شدید آب مواجه کرده است. همزمان کشاورزان فقیر و فقیرتر می‌شوند و محصولات خود را از دست رفته می‌بینند.

خشکسالی اخیر در هندوستان پس از آن شدت یافت که در دو سال گذشته، فصل باران‌های موسمی حاصل چندانی برای این کشور در برنداشته است.

برآورد‌ها نشان می‌دهد در ال نینیوی اخیر که ۱۸ ماه به طول انجامید، هندوستان بیشترین خسارت را متحمل شد. صدها میلیون نفر که امرار معاششان به زمین‌های کشاورزی وابسته بود به یکباره تمام محصولات خود از قبیل برنج، ذرت، نیشکر و دانه‌های روغنی را از دست رفته دیدند و میلیون‌ها نفر از این کشاورزان ناگهان به شهرها هجوم آوردند. پدیده‌ای که از آن می‌توان با عنوان «مهاجرت‌های اقلیمی» یاد کرد.

همچنین برخی رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و سدها در راجستان، ماهاراشترا و گجرات خشک شدند.

خشکسالی هند پیامدهایی اجتماعی نیز به دنبال داشته است: خودکشی شماری از کشاورزان در پی از دست رفتن محصولات‌شان و بایر شدن زمین‌هایشان. سال گذشته سه هزار و ۲۲۸ کشاورز تنها در ماهاراشترا خودشان را کشتند. در سال‌های اخیر ماهاراشترا به پایتخت غمگین خودکشی کشاورزان تبدل شده است.

کشاورزان هندی بر روی زمین دراز کشیدند و برای بارش باران دعا می کنند

علاوه بر ال نینیو و کاهش شدید باران‌های موسمی، در هفته‌های اخیر دمای هوا در بخش‌های مرکزی و جنوب هند به طرز بی‌سابقه‌ای بالا رفته است. در سال گذشته و در ۱۰ روز اوج گرما ۱۸۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. این گرمایش هوا در هفته‌های اخیر نیز به مرگ ۵۰۰ نفر از شهروندان هند انجامید.

کمتر از یک ماه پیش نیز رکورد دمای هوا در هند شکسته شد و دمای شهری در ایالت راجستان هند به ۵۱ درجه سانتی‌گراد رسید.

دما در دهلی، پایتخت هند نیز به ۴۷ درجه رسیده است. گرما در دهلی به حدی افزایش یافته که برای جلوگیری از مرگ و میر حیوانات در باغ وحش ملی هند، آنها را در آب قرار می‌دهند.

بسیاری از ایالت‌های دیگر این کشور نیز دمای بالای ۴۵ درجه را تجربه می‌کنند. کمیساریای امداد ویژه در ایالت اوریسا می‌گوید: «گرمای فعلی در یک قرن اخیر بی‌سابقه است.»

همچنین اغلب مدارس هندوستان پیش از موعد مقرر تعطیل شدند و بسیاری از بیمارستان‌ها نیز به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

بسیاری از مقام‌های دولتی می‌گویند باید بودجه بیشتری به مناطق آسیب‌دیده اختصاص یابد و طرح جیره‌بندی آب نیز باید در بسیاری از استان‌های هند آغاز شود. با این حال برخی از تحلیلگران می‌گویند آینده دنیا تا سال ۲۲۰۰ چیزی شبیه وضعیت هند در اوج فصل گرما است.

بسیاری از سازمان‌های غیر دولتی نیز از دادگاه عالی این کشور خواستند تا به نخست وزیر هند، نارندرا مودی نسبت به افزایش کمک به مناطق محروم فشار بیشتری آورد.

در حال حاضر بسیاری از خانوارها در شهرها و روستاها به امید یافتن چاه آب خانه و کاشانه خود را رها کردند. دست‌کم ۱۰ استان در هندوستان با خشکسالی بی‌سابقه در ۵۰ سال اخیر دست و پنجه نرم می‌کنند.

فصل باران‌های موسمی از یک ماه آینده (اواخر تیرماه) در هندوستان آغاز می‌شود. مردم این کشور امیدوارند تا بارش‌های موسمی ِ امسال بتواند چرخه صنعت کشاورزی این کشور را از برزخ فعلی نجات دهد. ۶۰ درصد از مردم هندوستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.