ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقادها به یک روزنامه ایتالیایی به سبب توزیع رایگان کتاب «نبرد من» هیتلر

ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا در حساب توئیتر خود تصمیم روزنامه ایل جورناله برای اهدای این کتاب به مردم را یک تصمیم «کثیف و زننده» خواند و با تمام یهودیان این کشور ابراز همبستگی کرد.

روزنامه «ایل جورناله» ایتالیا به همراه شماره شنبه ۱۱ژوئن/۲۲ خرداد روزنامه خود نسخه‌ای رایگان از کتاب «نبرد من» هیتلر را نیز توزیع کرد.این امر انتقادهای فراوانی را در ایتالیا برانگیخته است.

جلد نخست «نبرد من»، با عنوان «تسویه حساب» در ۱۸ ژوئیه ۱۹۲۵ به چاپ رسید

ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا در حساب توئیتر خود تصمیم روزنامه ایل جورناله برای اهدای این کتاب به مردم را یک تصمیم «کثیف و زننده» خواند و با تمام یهودیان این کشور ابراز همبستگی کرد.

سفارت اسرائیل در ایتالیا نیز ضمن ابراز تعجب و شگفتی از این اقدام، توزیع رایگان کتاب «نبرد من» را محکوم کرد.

روزنامه «ایل جورناله» در ایتالیا به روزنامه‌ای با گرایش‌های دست راستی مشهور است و صاحب امتیاز آن خانواده نخست وزیر سابق این کشور،سیلویو برلوسکونی است.

در سال ۱۹۲۴ که هیتلر به اتهام خیانت به کشور در زندان لندزبرگ زندانی بود متن کتاب را به منشی‌اش رودلف هس که با او هم‌زندان بود دیکته کرد.

جلد نخست «نبرد من»، با عنوان «تسویه حساب» در ۱۸ ژوئیه ۱۹۲۵ به چاپ رسید؛ جلد دوم آن با عنوان «جنبش ناسیونال سوسیالیسم» در بهار ۱۹۲۶ منتشر شد.

 چاپ کتاب «نبرد من» پس از پایان جنگ جهانی دوم در آلمان ممنوع شد. ایالت باواریا صاحب حقوق آثار هیتلر بود اما این ایالت بازنشر این کتاب را به مدت هفتاد سال ممنوع کرد. با این حال این ممنوعیت نیز پس از گذشت ۷۰ سال و با به سر رسیدن حق تألیف آن به سر رسید و از اول ژانویه ۲۰۱۶ بازنشر این کتاب از سرگرفته شد.

این کتاب حتی در اسرائیل هم به دو زبان آلمانی و عبری قابل خرید است. «نبرد من» به فارسی هم ترجمه شده و در طی سال‌ها بار‌ها تجدید چاپ شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.