ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایندگان ترک‌تبار مجلس آلمان تحت حفاظت قرار گرفتند

نمایندگان ترک‌تبار بوندستاگ، مجلس آلمان به قطعنامه‌ای که کشتار ارامنه توسط دولت عثمانی در جریان جنگ جهانی اول را «نسل‌کشی» دانسته بود رأی مثبت دادند آن‌ها از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه مورد توهین قرار گرفتند و بارها تهدید شدند. اکنون پلیس آلمان آن‌ها را تحت حفاظت خود قرار داده است.

قطعنامه‌ای که مجلس آلمان درباره کشتار ارامنه در زمان دولت عثمانی صادر کرد و آن را «نسل‌کشی» دانست برای نمایندگان ترک‌تبار بوندستاگ که به آن رأی مثبت دادند گران تمام شد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به آن‌ها حمله کرد و آن‌ها بارها مورد تهدید قرار گرفتند. پلیس آلمان این نمایندگان پارلمان را تحت حفاظت خود قرار داد.

تظاهرات ترک‌های ساکن آلمان علیه جم اُزدمیر، نماینده مجلس آلمان و از رهبران حزب سبزهای آلمان. او به قطعنامه «نسل‌کشی» ارامنه رأی مثبت داده بود.

۱۱ نماینده ترک‌تبار بوندستاگ در روزهای اخیر بارها تهدید به مرگ شدند و مورد توهین قرار گرفتند.

مقامات پلیس برلین در نشست ویژه‌ای تصمیم گرفتند که از جان نمایندگان ترک‌تبار پارلمان حفاظت کنند.

توماس دو مزیر، وزیر کشور آلمان در این باره گفت: «تهدید نمایندگان ترک‌تبار غیرقابل قبول است. رئیس پارلمان روز پنج‌شنبه سخنان درستی ایراد کرد و مطمئناً لازم باشد تدابیر امنیتی اتخاذ خواهد شد.»

نوربرت لامرت، رئیس پارلمان آلمان پنج‌شنبه ۹ ژوئن / ۲۰ خرداد در سخنان تندی حملات اردوغان به نمایندگان ترک‌تبار پارلمان آلمان را رد کرد. لامرت گفت: «فکر نمی‌کردم در قرن بیست‌ویکم رئیس‌جمهور منتخب یک کشور انتقاد خود از نمایندگان منتخب پارلمان آلمان را با ابراز تردید درباره تبار ترک آن‌ها و آلوده خواندن خون‌شان بیان کند.»

او همچنین اتهام «زبان گویای تروریست‌ها» به نمایندگان ترک‌تبار پارلمان را نیز رد کرد.

اردوغان در انتقاد از نمایندگان ترک‌تبار بوندستاگ گفته بود خون این افراد آلوده است و باید مورد آزمایش قرار گیرد. او همچنین آن‌ها را به همدستی غیرمستقیم با تروریست‌ها متهم کرده بود.

وزیر کشور آلمان همچنین افزود: «۳.۵ میلیون نفر با تبار ترک در آلمان زندگی می‌کنند اما من تأکید می‌کنم که آن‌ها همسایگان خوب و بخش مهمی از جامعه ما هستند. تندروها و خلافکارها اندک‌اند.»

پارلمان آلمان پنج‌شنبه دوم ژوئن / ۱۳ خرداد با اکثریت مطلق و تنها با یک رأی مخالف و یک رأی ممتنع «نسل‌کشی» ارامنه در ترکیه، در زمان امپراتوری عثمانی را به‌رسمیت شناخت.

دولت ترکیه کشتار ارامنه را به‌عنوان «نسل‌کشی» به‌رسمیت نمی‌شناسد چرا که به اعتقاد این دولت در کشتار اوایل قرن بیستم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار ارمنی جان خود را از دست داده‌اند و این تعداد تلفات «نسل‌کشی» محسوب نمی‌شود. ترکیه می‌گوید کشتار ارامنه سازماندهی‌شده نبود و در جریان جنگ چنین کستارهایی رخ می‌دهد. اما ارامنه می‌گویند در سال ۱۹۱۵، یک‌ونیم میلیون ارمنی توسط ترک‌ها کشته شده‌اند و این کشتار «نسل‌کشی» بوده است چرا که به شکل برنامه‌ریزی‌شده انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    دیکتاتور تازه به دوران رسیده اسلامی باز هم چرندیاتی بر زبان آورد ، تا یک بار دیگر به جهانیان ثابت کند که هر ننه قمر تازه به دوران رسیده اسلام گرا ، فقط با زبان خشونت و نحکم حرف زده و در توهم خدایی و حکومت چاودانه بر مردم به سر می برد .

  • azadi

    ظهور تردوغان دل سکولاردموکراسی نوپای ترکیه، نشان داد چقدر افراط گرایی اسلامی خطرناک است. محمد مرسی با سوزاندن فرصت ازادی و دموکراسی در مصر و مشابهاش در دیگر کشورهای بهار رعبی، نشان داد این کشور اسلام زده، حالا حالا باید نسل بسوزانند و فرصت از دست بدهند تا بالخره مردم یا کلا بی دین شوند یا اسلام تغییر ماهیت دهد.